Žiaci na 183 školách absolvujú program Viac ako peniaze

13.10.2015
Legislatíva
Vzdelávanie a výchova

Viacero základných a stredných škôl sa už štvrtý školský rok zapája do programu Viac ako peniaze so zameraním na finančnú gramotnosť. Žiaci sa v programe neučia len o hypotékach, úveroch, sporení či poistení, ale aj o životných hodnotách, filantropii, zodpovednosti a svojich spotrebiteľských právach. Projekt Viac ako peniaze vytvorila nezisková organizácia JA Slovensko v partnerstve so Slovenskou bankovou asociáciou. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej bankovej asociácie Zuzana Murcko.

V školskom roku 2015/2016 sa do projektu prihlásilo 183 škôl. Vzdelávací program je spracovaný v súlade s Národným štandardom finančnej gramotnosti a zásadnú pozornosť venuje aj príprave pedagógov, ktorých sa zapojilo 213. Zážitkovou metódou vzdelávania sa žiaci postupne v 10 kapitolách oboznámia s jednotlivými oblasťami finančnej gramotnosti. Učitelia majú k dispozícií komplexnú metodickú príručku, ktorá obsahuje vyše 200 rôznych praktických aktivít. "Pre program a jeho uskutočňovanie v školách sú okrem rôznych zážitkových aktivít a hier dôležití aj konzultanti z praxe. Vďaka bankám, ktoré sa do programu aktívne zapájajú, môžu konzultanti diskutovať so žiakmi o témach, ktoré ich zaujímajú. Konzultant je práve tým prvkom z praxe, prostredníctvom ktorého sa žiaci dozvedia, ako to naozaj funguje,“ povedal programový manažér JA Slovensko Peter Kalčevský. Vzdelávací program Viac ako peniaze ideovo vychádza z požiadavky zvýšenia finančnej gramotnosti na Slovensku. Reaguje pritom na potrebu zvýšiť odborný, ale predovšetkým metodický potenciál pedagogických zamestnancov.

Štátny pedagogický ústav uskutočnil v apríli minulého roka prieskum, v ktorom zisťovali úroveň finančnej gramotnosti pedagógov a pripravenosť pedagógov zabezpečiť finančné vzdelávanie. Na prieskume sa zúčastnilo 481 učiteľov základných a stredných škôl z celého Slovenska, pričom výsledky ukázali, že sa v tejto problematike vôbec nevyzná 20,79 percenta učiteľov. Požadovanú úroveň vedomostí malo 9,36 percenta opýtaných učiteľov, iba 1,66 percenta učiteľov sa v rámci svojho vysokoškolského štúdia pripravovalo na finančné vzdelávanie. Celkovo 69,85 percenta učiteľov sa k tejto problematike nepripravovalo v žiadnej forme

Zdroj: SITA

→ všetky správy

Kľúčové slová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte