6 príspevkov / 0 nový
Posledné pridané
DanielaS
Školský špeciálny pedagóg

Dobrý deň p. Pavlikova,

sme stredná odborná škola / nie špeciálna/ a v rámci projektu môžeme prijať školského špeciálneho pedagóga. Máme uchádzačku, ktorá absolvovala na Pedagogickej fakulte vysokoškolské štúdium druhého stupňa - Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika. Následne absolvovala na Pedagogickej fakulte štúdium špeciálnej pedagogiky pre pedagogického zamestnanca v kategórii - učiteľ v školách a školských zariadeniach pre deti alebo žiakov so zdravotným znevýhodnením. Okrem iných činností uvádza, že pracovala od roku 2014 do 2019 ako učiteľka pre primárne vzdelávanie v špeciálne triede na základnej škole. Keďže nemáme skúsenosti s touto kategóriou pedagogického zamestnanca, prosíme Vás o radu:
1. Či daná uchádzačka spĺňa kvalifikačné predpoklady, keď má ukončené štúdium špeciálnej pedagogiky pre PZ v kategórii učiteľ, čo je iná kategória ako školský špeciálny pedagóg ?
2. Máme si pýtať od jej zamestnávateľa - základnej školy potvrdenie, že pracovala ako učiteľka v špeciálnej triede, keďže daná základná škola nie je celá špeciálna, asi má iba vyčlenené špeciálne triedy?
Vopred Vám veľmi pekne ďakujeme za odpoveď

Maria Pavlikova
Školský špeciálny pedagóg

Ak ste hľadali jej vzdelanie ako kvalifikačný predpoklad vo vyhláške MŠVVaŠ SR č. 1/2020 Z. z., príloha č. 8, určite ste si všimli, že vzdelania sú tam uvedené podľa rokov ukončenia. Predpokladám, vzhľadom na prax, že je to v poriadku. Vaša školská špeciálna pedagogička je kvalifikovaná, učiteľské zameranie je vhodnejšie ako poradenské. Vyžaduje sa však kvalifikačné vzdelávanie a dĺžku výkonu pracovnej činnosti. Potvrdenie o pracovnej činnosti v špeciálnej triede si môžete pýtať, v podstate to vyplýva aj z § 4 uvedenej vyhlášky.

DanielaS
Školský špeciálny pedagóg

Dobrý deň,
veľmi pekne Vám ďakujem.

DanielaS
Školský špeciálny pedagóg

Dobrý deň p. Pavlikova,
pred pár dňami ste Vás oslovili s požiadavkou na posúdenie kvalifikačných predpokladov uchádzačky na pozíciu školský špeciálny pedagóg s tým, že daná osoba uviedla, že vykonávala činnosť učiteľky na základnej škole v špeciálnej triede 5 rokov. Vaša odpoveď / po posúdení jej vzdelania a výkonu činnosti učiteľky v špeciálnej triede 5 rokov/ znela, že je to v poriadku. Ale na osobnom pohovore daná uchádzačka povedala, že učila v špeciálnej triede iba 3 roky, lebo zvyšné 2 roky sa trieda preklasifikovala na obyčajnú triedu. Taktiež sa vyjadrila, že telefonovala na Osobný úrad do Bratislavy a tam jej povedali, že stačí, že učila v triede, kde je aspoň jeden žiak integrovaný a už sa to počíta ako prax v špeciálnej triede. Riaditeľ školy sa s týmto názorom nestotožňuje, pretože potom by všetci učitelia na našej strednej škole mali prax v špeciálnej triede, nakoľko máme integrovaných žiakov takmer v každej triede na škole. Veľmi pekne Vás prosím o radu ako postupovať v prípade nesplnenia dĺžky výkonu pracovnej činnosti, teda minimálne 5 rokov. Ďakujeme.

Maria Pavlikova
Školský špeciálny pedagóg

Súhlasím s Vami, resp. s Vašim riaditeľom, že všetky školy a všetky triedy by boli špeciálne, pretože asi ani jedna trieda nie je bez integrovaných žiakov. Špeciálna škola a špeciálna trieda je celok, integrovaný žiak je integrovaný žiak. Nie je ani dôležité, čo niekto povedal v telefóne, požiadavka päť rokov v špeciálnom školstve je daná právnym predpisom a je tam presne definovaná. Prijať ju môžete a do splnenia podmienky päť rokov bude tzv. nekvalifikovaná bez zaradenia do kariérového stupňa.

DanielaS
Školský špeciálny pedagóg

Ďakujeme veľmi pekne za odpoveď.