Digitálna gramotnosť rozdeľuje Slovensko, deti zo sociálne slabých rodín majú problémy

24.06.2019
Vzdelávanie a výchova

Digitálna gramotnosť detí rozdeľuje Slovensko. Vyplýva to z prieskumu Nadačného fondu Telekom pri Nadácii Pontis, ktorého výsledky agentúre SITA zaslala hovorkyňa Nadácie Pontis Jana Meszárosová.

Prieskum poukázal na fakt, že aj keď deti vedia prostredníctvom digitálnych technológií chatovať a hrať sa, iba štyri z desiatich detí vie bez problémov vytvoriť tabuľku či prezentáciu. „ Čím je technológia náročnejšia, tým viac detí s ňou má problémy. Ešte väčšia je priepasť v znalostiach detí z chudobnejších domácností. Viac ako polovica z nich má problémy vyhľadať si informácie pre domácu úlohu,“ približuje Meszárosová. 

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte