Keď mladých baví ekonómia, je čo riešiť

02.05.2019
Vzdelávanie a výchova

NIE JE VŠEOBECNE POVINNÝM PREDMETOM, NO DOKÁŽE SPOLOČNOSŤ OČKOVAŤ PROTI POPULIZMU A DEMAGÓGII. JEDNOU Z MOŽNOSTÍ, AKO U MLADÝCH PODPOROVAŤ KRITICKÉ MYSLENIE, JE AJ SÚŤAŽ STREDOŠKOLÁKOV V EKONÓMII. TREND SA BOL POZRIEŤ NA FINÁLE DRUHÉHO ROČNÍKA TEJTO OLYMPIÁDY

Prečo je polliter piva oveľa drahší v centre mesta ako na sídliskách? Ako sa zmení ponuka ubytovacích služieb v Bratislave a Košiciach počas majstrovstiev sveta v hokeji? Ale aj otázky ako: čo s ekonomikou urobí robotizácia, strop na dôchodkový vek či (už zrušený) odvod pre obchodné reťazce? Toto všetko sa týka aj mladých. Obzvlášť tých, ktorí sa zaujímajú o ekonómiu. 
Ukázal to druhý ročník stredoškolskej ekonomickej olympiády, ktorý sa skončil minulý týždeň. Päť desiatok najšikovnejších študentov a študentiek z celého Slovenska si svoje schopnosti zmeralo v celoslovenskom finále, ktoré sa konalo na Ekonomickej univerzite v Bratislave.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte

Pripúšťam, že aj ekonómia má svoje pevné základy, ale v súčasnej ekonomike je toľko zmien, že učebnice pre školy by mali byť iba v elektronickej podobe a pravidelne aktualizované. Prečo my, učitelia ekonomických predmetov, musíme najprv vypátrať aktuálne znenie zákonov, vyhlášok ... , spracovať to a až potom učiť? Ak projekt, tak vytvoriť tím, ktorí by to urobil, ale hlavne udržiaval, za nás.