1. ročník • Rozvoj reči • Problémové písmená
1. ročník • Rozvoj reči • Problémové písmená
Cieľ
- Žiak pozná a používa správny názov problémových grafém.
- Žiak spája písmená do slabík a slov.
Obsahový štandard
- Precvičiť si zrozumiteľnú výslovnosť tlačených a písaných písmen. Precvičiť výslovnosť hlások a písmen v slovách.
- Spájanie slabík do slov.
- Tlačené a písané písmená abecedy.
- Názvy písmen.
- Slovo, slabika.
Výkonový štandard
- Žiak spoznáva hlásku a písmeno v daných slovách, určuje počet písmen a hlások.
- Žiak realizuje jazykovú analýzu slova.
- Žiak ovláda tlačenú a písanú podobu abecedy.
- Žiak vie správne pomenovať všetky písmená.
- Žiak rozdeľuje slová na slabiky, zo slabík vie utvoriť slová.
Metodické pokyny
- Obrázky pomáhajú žiakovi vytvoriť si asociáciu na dané písmeno v prípade, že zabudne, ako sa písmeno volá.
- Ak žiaci poznajú všetky písmená, môžu po splnení zadaných úloh dopísať aj všetky ostatné chýbajúce písmená.
- Jednotlivé úrovne sú určené pre:
- žiakov, ktorí si osvojujú písmená, a tiež žiakov, ktorí sú na úrovni spájania písmen do slabík,
- žiakov, ktorí sú v technike čítania na úrovni slabikovania, prípadne plynulého slabikovania,
- žiakov, ktorí čítajú slová už plynulým slabikovaním,
- žiakov, ktorí čítajú už plynulým slabikovaním a vyžadujú si náročnejšie úlohy.
- Slabiky v jednotlivých úlohách si môžu žiaci rozstrihať a skladať z nich ľubovoľné slová.