Dobrý deň,
chcela by som zistiť pár informácii. Opíšem Vám moju situáciu.Pracujem na súkromnej ZUŠ, vyučujem tanec, minulý rok som ukončila vzdelávanie konkrétne pedagogické minimum na konzervatóriu. Popri štúdiu som vyučovala. Moja prax je 10 rokov. Najskôr som si robila vzdelávanie v Liptovskom Hrádku(doplnkové vzdelávanie tanečných pedagógov), ktoré sa zrušilo, lebo im nebola obnovená akreditácia, čiže som potom pokračovala moje vzdelávanie na konzervatóriu. Mojím cieľom je dopracovať sa k tomu, aby som si mohla spraviť funkčné vzdelávanie.
Viem, že tomu predchádza 1. atestačná skúška, ktorú je možné si robiť po 5 rokoch ako je zamestnanec zaradený ako samostatný pedagóg.
Problém nastáva v tom, že na ZUŠ kde učím nie je nikto s vyšším vzdelaním ako som ja( ZUŠ, kde pôsobím je,,novovzniknutá,,) a teda nemám si ako spraviť adaptáciu, aby som mohla byť zaradená ako samostatný učiteľ a následne sa prihlásiť na atestačnú skúšku.
Pretože podľa mojich informácií len pod niekým kto už má 1.atestáciu môžem vykonávať adaptačné vzdelávanie...Vedeli by ste mi poradiť akým spôsobom by sa dala táto špecifická situácia riešiť? V pláne je taktiež, že budem pôsobiť vo vedúcej funkcii v našej ZUŠ, takže by som mala veľký záujem sa dopracovať k funkčnému vzdelávaniu. Taktiež ako škola by sme radi zvyšovali kredit školy tým, že budú u nás pôsobiť vzdelaní ľudia. ĎAKUJEM
St, 08/19/2020 - 09:56
#1
Adaptačné, funkčné vzdelávanie
Ak ste popri štúdiu vyučovali a máte 10 ročnú prax, prečo chcete absolvovať adaptačné vzdelávanie, ktoré je určené pre začínajúcich učiteľov bez praxe. Atestácia a funkčné vzdelávanie nemá žiadnu súvislosť ani nadväznosť. Nie je mi celkom jasné, čo chcete absolvovať. O adaptačnom vzdelávaní pojednáva § 31 a § 51 a § 52, o predatestačnom vzdelávaní § 53 a § 54 a o atestáciách § 59 až 62 a funkčné vzdelávanie je obsiahnuté v § 47 a § 48 zákona č. 138/2019 Z. z.