Personalistika
Ako je na tom naše školstvo? 40 percent študentov VŠ by išlo radšej študovať do zahraničia

Na svete sú výsledky nového prieskumu. Až 40% študentov by radšej išlo študovať za hranice republiky.
Ak by sa súčasní vysokoškolskí študenti mohli rozhodnúť znova, 40 percent z nich by išlo radšej študovať do zahraničia. Štyridsaťdva percent by si zas zvolilo iný odbor. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke 5300 študentov všetkých stupňov štúdia spoločne zrealizovalo Centrum edukačného manažmentu (CEM) pri Fakulte manažmentu Univerzity Komenského v spolupráci so spoločnosťou Profesia.
Konkrétny odbor bol pritom jednou z motivácií k štúdiu pre 66,6 percenta respondentov. „Z našich dát však vyplýva, že absolventi štúdia sa často hlásia na pracovné pozície, ktoré nesúvisia s odborom, ktorý študovali. To však zjavne v úvodnej fáze neočakávajú,“ hovorí analytik spoločnosti Profesia Tomáš Janotík. Ďalšou motiváciou študentov pre štúdium na vysokej škole je podľa prieskumu možnosť rozvíjať všeobecnú vzdelanosť, perspektíva dobre plateného zamestnania a možnosť sľubnej kariéry.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Prosím prihláste sa alebo zaregistrujte pre získanie benefitov Školského portálu
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.