Prevádzka školy
Dekani chcú spojené päťročné učiteľské štúdium

Takéto stanovisko adresovala asociácia Akreditačným komisiám SR a ČR a obidvom národným ministerstvám školstva. "Dôvodom je, že súčasná dvojstupňovosť štúdia nezaručuje naplnenie požiadaviek zákona o pedagogických zamestnancoch na úplné magisterské vzdelanie učiteľa. Absolvent – bakalár je v školstve uplatniteľný len za cenu výnimiek zo zákona," odôvodňuje AD PF. Dodáva, že na zamestnávanie pedagogických asistentov – asistentov učiteľa v školskom systéme chýbajú finančné prostriedky. "Ohrozená je kvalita výučby, nakoľko ako v bakalárskom, tak v magisterskom štúdiu nie je dostatočný priestor pre kontinuálnu realizáciu odborných pedagogických praxí a semestrálne študijné pobyty v zahraničí, dôležitých pre absolventa s komplexom poznatkov a praktických spôsobilostí uplatniteľných na európskom trhu práce, konštatuje Asociácia.
AD PF vydala svoje stanovisko po piatkovom stretnutí, kde zástupcovia fakúlt diskutovali o aktuálnej situácii s ohľadom na meranie a zvyšovanie výkonnosti pedagógov a vedeckých pracovníkov ako aj manažovanie a riadenie z pozícií vyššieho manažmentu pre tento typ vysokých škôl v kontexte prebiehajúcich legislatívnych zmien. Viacerí dekani potvrdili nevyhnutnosť flexibilne reagovať na čoraz rýchlejšie zmeny socio-legislatívno-ekonomického prostredia aktívnym využívaním moderných nástrojov riadenia, manažmentu, monitoringu a evalvácie ľudských zdrojov, ekonomických parametrov a prvkov environmentu.
Dekani pedagogických fakúlt tiež navrhujú ministerstvám školstva SR a ČR prehodnotiť finančné aspekty zabezpečenia kontinuálneho vzdelávania a celoživotného vzdelávania prostredníctvom pedagogických fakúlt ako centier pedagogického výskumu a vedy. AD PF sa pripája k názoru slovenského ministra školstva Eugena Jurzycu. Ten zdôrazňuje naliehavú potrebu a ochotu štátu podporiť výskum v pedagogických vedách a v implementovaní výsledkov výskumov do vzdelávacej činnosti. "Súhlasíme s tým, že posilnenie vedy je nástrojom zvyšovania kvality vo vzdelávaní. Na základe analýz zúčastnených fakúlt odporúčame ministerstvám školstva v SR a ČR pre splnenie týchto cieľov a predovšetkým v záujme zvyšovania kvality kontinuálneho a celoživotného vzdelávania prehodnotiť kompetenciu subjektov pre realizáciu kontinuálneho a celoživotného vzdelávania prednostne, respektíve výlučne pre vysoké školy," dodáva AD PF.
Zdroj: SITA
Vyberte si z ponuky akreditovaných programov v rámci kontinuálneho vzdelávania, ktoré Vám prináša nakladateľstvo RAABE.
Využite možnosť skúšky profesijných kompetencií rýchlo a pohodlne.