Vzdelávanie a výchova
Deti nevidia v priestore

„Geometria je najslabšou oblasťou vo vyučovaní matematiky. Žiaci majú problém s priestorovou predstavivosťou, čo potvrdili viaceré analýzy,“ uviedla hovorkyňa ministerstva Miriam Žiaková.
Menej geometrie, viac počítania
Riaditeľ Gymnázia na ulici Ladislava Sáru v Bratislave Pavel Sadloň jej dáva za pravdu, že deviataci chodia na stredné školy bez potrebných vedomostí. „Geometria v posledných rokoch vo vyučovaní ustúpila. Preberá sa veľmi veľa príkladov.“
Priestorová predstavivosť je pritom podľa Sadloňa veľmi dôležitá pre normálne fungovanie v živote. „Napríklad v doprave, keď si človek nevie predstaviť dôsledky blízkosti dvoch vozidiel.“ Učia spoznávať tvary
Geometria na prvom stupni základných škôl tvorí 16 percent a na druhom vyše 34 percent všetkých vyučovacích hodín.
„Geometria nikdy nebola obľúbená najmä u učiteľov 1. stupňa,“ tvrdí ministerstvo. V reformných ročníkoch preto urobilo viaceré zmeny. Na prvom stupni sa deti učia poznávať geometrické útvary, na druhom napríklad spôsoby zobrazovania.
Zdroj: SITA (SME)
Štítky: ministerstvo školstva