2 príspevky / 0 nový
Posledné pridané
Kováczová
Hospodárka školy a zmeny v účtovnom rozvrhu

Dobrý deň,
sme stredná škola. Zamestnankyňa je zaradená v PT 4 (hospodárka školy). Okrem iného má na starosti vedenie pokladne, tzn. vyhotovuje pokladničné doklady (pravidelne sa opakujúce) na základe vopred zaúčtovaných pohybov, ktoré doteraz vytvárala v účtovnom rozvrhu ekonómka školy, ktorá je zodpovedná za celé účtovníctvo aj rozpočet a bola zaradená v PT 5 ako ekonómka školy. Po nástupe nového p. ekonóma tento žiada od hospodárky, aby zmeny v účtovnom rozvrhu a teda aj tvorbu a zmenu účtov v účtovnom rozvrhu si robila hospodárka sama. Podotýkam, že naša hospodárka má v pracovnej náplni uvedené "len" bežné vedenie pokladne a toto (zmeny účtov v účtovnom rozvrhu) podľa mňa už je parketa účtovníka, ktorý samozrejme aj absolvuje všetky školenia týkajúce sa zmien v účtovníctve verejnej správy. PT 4 uvádza "bežne opakujúce sa činnosti..." a PT5 uvádza "všetky odborné činnosti" a podľa mňa teda aj účtovníctvo a veci týkajúce sa účtov. Ako mám ako personalistka postupovať? Ďakujem za odpoveď.

J. Sýkora
pracovná náplň

Pozdravujem Vás, v uvedenom prípade ide o činnosť, ktorá je po odbornej stránke najbližšia účtovnej agende a samotnému účtovníkovi. Ak má hospodárka uvedenú v náplni práce iba bežné vedenie pokladnice, nespadá do uvedeného opisu pracovnej činnosti zmena a úprava účtovného rozvrhu. Za ten zodpovedá účtovník a samozrejme štatutár (riaditeľ školy). Uvedená činnosť má byť spravidla činnosťou účtovníka, ktorý najviac pracuje s týmto rozvrhom a vie, aké účty účtovných skupín sa používanú v danej účtovnej jednotke.