Pekný deň pani Pavlíková,
prosím Vás o radu pri zaradení učiteľky MŠ. Pani učiteľka ukončila v r. 1984 maturitnou skúškou Strednú pedagogickú školu v Prešove, odbor učiteľstvo pre MŠ. V roku 2012 ukončila magisterské štúdium na Katolíckou univerzite v Ružomberku, v študijnom programe "Sociálna filozofia" v študijnom odbore "Filozofia". Vzhľadom na absolvované VŠ vzdelanie II. stupňa /iné ako požadované/ bola zaradená do 9. PT.
V apríli 2016 však vykonala rigoróznu skúšku v študijnom odbore "predškolská a elementárna pedagogika" na Prešovskej univerzite v Prešove a získala titul PaedDr.
Moja otázka znie, či sa absolvovaním tejto rigoróznej skúšky stáva kvalifikovanou učiteľkou MŠ na úrovni VŠ II. stupňa a patrí jej zaradenie do 10. PT?
V MŠ pracuje nepretržite ako učiteľka od 1.5.1995.
Ďakujem za Vašu odpoveď.
Absolvovaním rigoróznej skúšky Vaša pani učiteľka materskej školy nie je kvalifikovaná na úrovni vysokoškolského vzdelania druhého stupňa a ostane zaradená v 9. platovej triede. Za vykonanie rigoróznej skúšky jej riaditeľka školy v súlade s § 47a ods. 4 zákona č. 317/2009 Z. z. vydá osvedčenie (mala vydať v apríli 2016) o priznaní 60 kreditov a od mája 2016 jej patrí kreditový príplatok v súlade s § 14 ods. 2 zákona č. 553/2003 Z. z.
Ospravedlňujem sa a korigujem moju predchádzajúcu odpoveď. Pani učiteľka je aj naďalej nekvalifikovaná, ale nepatria jej kredity za rigoróznu skúšku. Podľa § 9 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách rigoróznu skúšku môžu vykonať absolventi s titulom Mgr. v študijnom odbore alebo príbuznom, v ktorom získali vysokoškolské vzdelanie. Podľa môjho názoru sociálna filozofia a predškolská a elementárna pedagogika nie sú príbuzné odbory. Niekde sa asi stala chyba.