Legislatíva

Pedagógov viac ako Čaplovičove výroky zaujímajú konkrétne návrhy

Pedagógov viac ako Čaplovičove výroky zaujímajú konkrétne návrhy
Predstavitelia školstva dávajú ministrovi čas, aby sa v témach zabýval. Spor poslancov a ministra sa im komentovať nechcelo. Chcú si radšej počkať na konkrétne návrhy.

"Musí sa dostať do problematiky. Možno má svoje predstavy, ale musí prebehnúť nejaká diskusia," myslí si riaditeľka bratislavského osemročného gymnázia Gabriela Dorňáková. "My ako zástupcovia odborov sme zatiaľ nezaznamenali niečo, že by došlo k zmenám postojov," hovorí za školských odborárov ich šéf Pavel Ondek.

"Tradičných sto dní mu nedávam. Verím, že sa rozbehne aj skôr," očakáva od ministra riaditeľ odbornej školy v Čaklove Stanislava Kráľ. Riaditeľ ZŠ v Poprade Ján Košťálik tvrdí, že ho viac ako poopravenie niektorých vyhlásení zaujíma, čo nový minister reálne predloží. "Som zvedavý, akým sposôbom bude chcieť veci riešiť," konštatoval.

Späťvzatie niektorých výrokov nechceli komentovať ani niektoré vysoké školy, ktoré sme oslovili. Podobne ako Asociácia súkromných škôl a školských zariadení si chcú počkať na programové vyhlásenie vlády. Asociácie sme sa napríklad pýtali, ako vníma Čaplovičovo vyhlásenie, že počas jeho ministrovania žiadna súkromná škola nevznikne.

"K vyhláseniam nového ministra školstva, ktoré zverejnili médiá sa asociácia nebude vyjadrovať, pretože už niekoľkokrát sa stalo, že pán minister vzápätí svoje slová vzal späť alebo komentoval, že chcel nimi iba vyvolať diskusiu. Preto sa budeme vyjadrovať až po preštudovaní návrhu programového vyhlásenia vlády a konkrétnych návrhov riešení," komentovala za súkromné školy Saskia Repčíková.

Jana Žitňanská z KDH, Martin Poliačik z SaS a Miroslav Beblavý z SDKÚ-DS ministra vo štvrtok upozornili, aby sa vyhol razantným výrokom, ktoré potom buď vezme späť, alebo poopraví. Podľa poslancov to na sektor pôsobí traumatizujúco. Čaplovič im odkázal, aby si naštudovali zmeny, ktoré zamýšľa. Podľa neho sa za čas, ktorí strávili na koaličnej strane parlamentu, mali pričiniť o "isté negatívne zmeny v našom školstve".

Minister napríklad vyhlásil, že chce, aby sa na gymnáziá mohli hlásiť len žiaci, ktorí majú priemer lepší ako 1,5. Po dvoch dňoch ale uviedol, aby sa učitelia netrápili tým, že niečo povedal. "Potrebujem vyprovokovať diskusiu," odôvodnil. Podobne to bolo pri vysokých školách. Najskôr avizoval zoškrtanie počtu tých, ktoré nesú štatút univerzity. Nakoniec cez hovorcu odkázal, že odmieta novinársku matematiku.

Zdroj: SITA