Po desiatich rokoch aktualizovali pracovný poriadok pre učiteľov, zaoberá sa aj šikanou na školách

12.02.2020
Personalistika

Po desiatich rokoch bol predstavený nový Pracovný poriadok pre pedagogických zamestnancov a ostatných zamestnancov škôl a školských zariadení, ktorý zahŕňa aj právny rámec pre šikanu.

Po desiatich rokoch aktualizovali pracovný poriadok pre učiteľov, zaoberá sa aj šikanou na školách

Predseda OZPŠaV Pavel Ondek uviedol, že by mal slúžiť ako návod pre školy. Ministerka a šéf školských odborov podpísali nový pracovný poriadok v pondelok.
Podľa Ondeka má pracovný poriadok slúžiť ako smernica pre školské zariadenia. Dodáva, že pokrýva aj hodnotenie pedagogických a odborných zamestnancov či riaditeľov škôl. Obsahuje vyše 40 kritérií v tejto oblasti. Ondek podotkol, že poriadok rieši aj mobbing a bossing.
„Očakávame, že si dané predpisy osvoja školy,“ dodal a doplnil, že plánujú zverejniť aj dokument, ktorý by slúžil na hodnotenie práce nadčas, ak sú aktivity mimo školu. Ako príklad Ondek uviedol lyžiarske zájazdy.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Kľúčové slová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte