Personalistika

Prijímanie personálnej agendy

Prijímanie personálnej agendy
V rámci všeobecných zásad správy registratúry príjem znamená prevzatie zásielok do organizácie. Musí byť organizovaný tak, aby zabezpečoval ich pohotové a bezpečné doručovanie.

Príjem zásielok i ďalšie úkony správy registratúry sú spravidla presne definované v registratúrnom poriadku alebo inej internej norme organizácie. Príjem zásielok sa realizuje ako celok.

Príjem zásielok je založený:
• na poštovej preprave alebo službách špecializovaných firiem,
• na preprave vlastnými prostriedkami organizácie,
• pomocou spojových alebo elektronických prostriedkov (fax, modem, internet a pod.), osobným doručovaním zásielok prostredníctvom kuriéra alebo doručovateľa, osobným podaním fyzickej osoby alebo právnickej osoby do podateľne alebo určenému zamestnancovi školy.

Spravidla je týmto miestom u väčšiny škôl sekretariát riaditeľa školy. Preberaním zásielok (niekedy aj kompletnou manipuláciou s registratúrnymi záznamami) je na každej škole obvykle poverený jeden špecializovaný zamestnanec, sekretariát riaditeľa školy alebo odborný zamestnanec v kumulovanej funkcii s inými činnosťami (ekonomický zamestnanec). Poverený zamestnanec preberá všetky zásielky adresované škole.

Príjem personálnej agendy prebieha v najväčšom rozsahu spravidla pri vzniku pracovného pomeru. V tomto prípade sa realizuje v prevažnej miere priamym prijatím na personálnom oddelení a záznamy sú spravidla odovzdávané priamo nastupujúcim zamestnancom. Podľa typu a postavenia školy sa niekedy personálna agenda zamestnanca školy spracúva priamo personálnym oddelením u jej zriaďovateľa (úrad samosprávneho kraja, mestský úrad alebo obecný úrad).

Vybrané z publikácie Personalistika v práci riaditeľa školy.