Personalistika

Registratúrny záznam

Registratúrny záznam
Registratúrny záznam je informácia evidovaná pôvodcom. Registratúrne záznamy personálneho charakteru (ďalej len „personálna agenda“) obsahujú informácie, ktoré musí mať zamestnávateľ k dispozícii pre svoju potrebu, pre potrebu príslušných úradov.

(Sociálnej poisťovne; zdravotných poisťovní; úradov práce, sociálnych vecí a rodiny a pod.), ako aj pre potrebu samotného zamestnanca (evidenčný list z dôchodkového poistenia, zápočtový list atď.).

Rozsah a obsah údajov nie je súhrnne stanovený žiadnym právnym predpisom
(s výnimkou niektorých špecifických povolaní).

Registratúrne záznamy spojené s personálnymi a mzdovými záležitosťami zamestnancov organizácie
spravidla prijíma, eviduje a uschováva špecializovaný organizačný útvar z úseku ľudských zdrojov, ktorý vedie a spravuje personálnu agendu (ďalej len „personálne oddelenie“). V rámci druhov registratúrnych záznamov ich zaraďujeme medzi tzv. špeciálne druhy dokumentov, a to z dôvodu ich osobitnej manipulácie v porovnaní s ostatnými, všeobecnými druhmi registratúrnych záznamov.

Určitá osobitosť tohto druhu registratúrnych záznamov súvisí aj so skutočnosťou, že manipulácia s nimi je priamo alebo nepriamo ovplyvnená niektorými osobitnými právnymi predpismi.

Vybrané z publikácie Personalistika v práci riaditeľa školy.