3 príspevky / 0 nový
Posledné pridané
jarkos
PhD.

Dobrý deň,
7.1.2015 sme prijali zamestnanca na zastupovanie materskej dovolenky na pozíciu uč. pre primárne vzdelávanie /1. stupeň/. Menovaná má dňa 3.6.2010 ukončené vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa v študijnom odbore"Predškolská a elementárna pedagogika", študijný program: učiteľstvo pre primárne vzdelávanie. Dňa 26.11.2013 skončila vysokoškolské štúdium vykonaním štátnej skúšky v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika, študijný program Predškolská a elementárna pedagogika, priznáva sa jej titul "PhD." Do prehľadu praxe mi uviedla:
2.9.2010-2.1.2013 Univerzita Mateja Bela BB - interný doktorand
3.1.2013-31.12.2014 UMB BB - vedecko-výskumný pracovník s pedagogickou činnosťou

Uvedenú prax môžem započítať do praxe pre určenie platu, ale nemôžem ju počítať do pedagogickej praxe? Prax na VŠ sa nepočíta do pedagogickej praxe.
Je zaradená ako začínajúca v 9. pl. tr., nakoľko neabsolvovala adaptačné vzdelávanie. Po jeho ukončení ju môžeme preradiť do 10. pl. tr.?
Ako pedagogický zamestnanec s 1. atestáciou /11. pl. tr. - PhD./ by mohla byť preradená až po 3 rokoch pedagogickej praxe? Rozmýšľam dobre?

Maria Pavlikova
PhD

Áno, všetko je správne. Rozmýšľate dobre a správne.
PS: Takéto otázky sú super, nie preto, že nemusím písať, ale preto, že vidím, že si len overujete svoje vedomosti na svojom pracovnom mieste.

Michal Melikant
Pri zaradení do kariérneho

Pri zaradení do kariérneho stupňa "začínajúci vs. samostatný ped zamestnanec" stoja v tomto prípade za zváženie body 4d a najmä 4e § 27 zo zákona 317/2009.
Predsa len sa na katedre v rámci doktorandského štúdia nerobí len vedecko-výskumná činnosť, ale aj pedagogická (výučba predmetov).
Je to vec pohľadu a výkladu - viem, no radiť kvalifikovaného pracovníka, ktorý 4 roky pracoval v relevantnom diskurze predškolskej a elementárnej pedagogiky, ako začínajúceho, je podľa mňa degradujúce tak pre 3.stupeň VŠ pedagogického vzdelania ako aj pre neho samotného.