Dobrý deň. Som začínajúca personalistka. Mám otázku. Ak zamestnanec má uvedený stručný obsah pracovnej náplne v pracovnej zmluve a dôjde k zmene jedného bodu tejto pracovnej náplne, ako to riešiť? Didatkom pracovnej zmluvy, alebo vydaním novej pracovnej náplne? Prípadne iný spôsob? Vopred veľmi pekne ďakujem.
St, 03/09/2022 - 21:18
#1
Pracovná náplň
V pracovnej zmluve sa podľa § 43 ods. 1 písm. a) Zákonníka práce uvádza druh práce a jeho stručná charakteristika. Napr. výchovno-vzdelávacia činnosť vykonávaná učiteľom základnej školy alebo výchovná činnosť vykonávaná vychovávateľom, atď., z ktorej je zrejme, v ktorej kategórii je pedagogický zamestnanec ale aj odborný zamestnanec a nepedagogický zamestnanec zaradený. Napr. Vy môžete mať uvedené samostatná odborná práca na úseku personálnej práce. Náplň práce, ktorá je súčasťou pracovnej zmluvy je rozsiahla, niekedy aj na viac strán (nemusí byť) a tu sa podrobne rozpíše, čo daný zamestnanec vykonáva. Od 1. 1. 2022 sa rozšírili v zákone č. 138/2019 Z. z. činnosti pre školského špeciálneho pedagóga, čo si vyžaduje prepracovať pracovnú náplň. Pracovná zmluva, kde je uvedené odborné činnosti vykonávané školským špeciálnym pedagógom sa nemení. Pracovná zmluva by mala byť pomerné nemenná a zmeny možno vykonávať len keď dôjde k zmene zákonným podmienok. Ak sa vydávajú rôzne dodatky, často je to neprehľadné pre samotného zamestnanca, ale bohužiaľ aj pre riaditeľa, č personalistu alebo mzdovú účtovníčku.