Prevádzka školy
Aj napriek zmenám si dlhšie nepospia

„Naša škola neupravila ani začiatok vyučovania, ani dĺžku prestávok. Každá škola je živý organizmus, a tak ju treba aj chápať - vo všetkých súvislostiach. To, čo je rokmi overené v praxi a verejnosť je s tým zžitá, nepotrebuje zmeny,“ povedala Šupolová. Oveľa radšej by podľa nej školy uvítali včasnú dodávku kvalitných učebníc pre všetky ročníky a predmety. „Reforma ešte neskončenej a nevyhodnotenej reformy tiež nevnáša do školy pozitívnu klímu,“ dodala.
Ľudmila Matyšáková z Oddelenia školstva MsÚ v Čadci hovorí, že hoci na jednej strane spomínaná novela priniesla školám určitú voľnosť, na druhej strane pri prestupe žiakov z jednej školy na druhu musí škola zistiť, podľa akého školského vzdelávacieho programu sa žiak vzdelával na predchádzajúcej škole a musí zabezpečiť zosúladenie jeho vedomostí, zručností a postojov so svojím vlastným vzdelávacím programom spravidla v priebehu jedného roka. Čo je niekedy naozaj ťažké. Čo sa týka Základnej školy v Krásne nad Kysucou, ani tu nevyužili posunutie začiatku vyučovania na neskôr.
Zdroj: SITA (kysucké noviny)