Prevádzka školy
Draxler chce zlepšiť angličtinu

„Angličtinu považuje za najužitočnejší jazyk sveta 67 percent Európanov a 63 percent Slovákov. Avšak schopnosť porozumieť informáciám v tomto jazyku je v únii v priemere 25-percentná, kým na Slovensku je to iba 14-percentná," povedala riaditeľka British Council Slovensko Alena Rebrová. Okrem toho z prieskumu vyplynulo, že až 11 percent učiteľov angličtiny si je neistých svojím prejavom v tomto jazyku.
Aj to bol dôvod, prečo ministerstvo školstva spustilo nový projekt za 11,3 milióna eur. Financovaný je z eurofondov a do škôl sa bude dodávať digitálny obsah. Projekt by mal fungovať na jednoduchom princípe: keď angličtinu budú ovládať učitelia, budú ju zvládať i študenti. Do projektu sa školy môžu hlásiť od novembra minulého roku. Pokryje však len obsahovú časť výuky, to ako učitelia digitálny meteriál prevedú do praxe, je už mimo jeho dosah. „Okrem zabezpečovania didkatických materiálov je nutné podporovať aj technické vybavenie škôl,“ myslí si riaditeľka Gymnázia Jána Papánka v Bratislave Gabriela Dorňáková. Podľa jej slov je technické vybavenie základných a stredných škôl na Slovensku ešte stále slabé a aj keď dostanú učebný materiál, často chýba technika, ktorou by ho študentom podali.
„Musíme hladať sponzorov, berieme, kde sa dá,“ sťažovala si Dorňáková na technickú podporu škôl zo strany štátu. „Čo sa týka technického vybavenia, škola si sama hľadá možnosti financovania,“ vyjadrila sa aj riaditeľka Gymnázia na Golianovej ulici v Nitre Zuzana Hurtová.
To, či rezort školstva chystá konkrétny projekt k podpore technickej vybavenosti škôl jeho minister Juraj Draxler komentovať nechcel.
Škola hrou Ako sme už spomínali, menej ako štvrtina našich učiteľov hovorí po anglicky so sebaistotou. „Chcú učiť pútavo, potrebujú len pomoc v tom, ako zaujať,“ vraví Rebrová. Učitelia mimo iného dali v prieskume najavo, že by radi dostali viac možností vycestovať do anglicky hovoriacich krajín. Chcú sa tiež podieľať na tvorbe učebných materiálov.
„Nebojujeme so slabým povedomím o dôležitosti anglického jazyka, ale so slabou pripravenosťou jeho učiteľov,“ myslí sí Dorňáková. „Projekt vzdelávania môže priniesť zlepšenie, úroveň jazyka zo základných škôl je stále rôznorodá a v niektorých prípadoch je problém pripraviť žiaka na maturitnú skúšku,“ zhodnotila situáciu Zuzana Hurtová.
Draxler však vyhlásil, že systém, ktorý by učiteľov vzdelával efektívne, zatiaľ vytvorený nemáme.
Zdroj: Hospodárske noviny