Fico na titulke zakázaného časopisu stál tri a pol tisíca

24.02.2012
Prevádzka školy

Šéf študentského časopisu faktúru od strany Smer nekomentoval. Na dovolenke a bez vysvetlenia zostal aj kandidát KDH.

Strana Smer za titulnú stranu a PR rozhovory v časopise st.city distribuovanom na vysoké školy zaplatila 3570 eur. Nebolo to teda zadarmo ako naznačoval šéf časopisu Alex Hudák. Vyplýva to z faktúry, ktorú poskytol denníku SME hovorca strany Smer Erik Tomáš. Časopis pre titulku so šéfom Smeru a neoznačenú politickú inzerciu pre Smer a rovnako pre kandidáta KDH Petra Belinského dal zo školy stiahnuť rektor Univerzity Komenského Karol Mičieta.

Rozhovor ako bonus
„Prišla štandardná komerčná ponuka zo strany redakcie a my sme na ňu reflektovali. Dodali sme vlastné PR rozhovory s našimi predstaviteľmi,“ povedal Tomáš už skôr. Prečo časopis nechceli na Univerzite Komenského sa chce vydavateľa opýtať a sťažovať sa. Faktúra ukazuje, že Smer zaplatil celú sumu za inzerciu na titulnej strane. Ako bonus dostali dve strany rozhovorov s predsedom Robertom Ficom a podpredsedom Marekom Maďaričom. Všetko platila agentúra Uptown production, ktorá pre Smer pripravuje predvolebnú kampaň.

Železnice už časopis nechcú
„Rozhovory neboli platenou inzerciou,“ tvrdil Hudák. Prečo za platenú inzerciu nepovažuje bonus ku tri a pol tisícovej faktúre za titulku dnes nevysvetlil. Na email neodpovedal, telefón nezdvíhal. S rovnakou ponukou podľa neho oslovili aj ďalšie strany, záujem mal len Smer. V časopise bola aj inzercia Železničnej spoločnosti Slovensko a tisíc kusov časopisu chcela rozdať aj vo vlakoch. „Prekvapili ste ma titulkou časopisu. Nebudem ju komentovať, poviem len fakt, že pre použitie vo vlakoch, ako sme sa pôvodne dohodli, je pre nás časopis bezcenný, nakoľko politickú agitáciu vo vlakoch naše pravidlá fungovania nedovoľujú,“ napísal Hudákovi Alexander Buzinkay zo Železničnej spoločnosti Slovensko.

Kandidát KDH je na dovolenke
V časopise je aj veľmi osobný rozhovor s Belinským, ktorý je číslo 19. na kandidátke KDH. SACR, ktorej Belinský šéfuje zaň podľa hovorkyne agentúry neplatila a ostatnú inzerciu riadne objednalo. „Médium st.city bolo súčasťou mediálnej kampane SACR zameranej na mladú generáciu, s cieľom vzbudiť u mladej generácie záujem o domáci cestovný ruch, ako v roli zákazníkov, tak aj potenciálnych zamestnancov v cestovnom ruchu. Inzertná kampaň trvala od októbra 2011, bola riadne objednaná v súlade s pravidlami VO,“ napísala Nora Gubková, hovorkyňa SACR. Belinský je momentálne na dovolenke a KDH inzerciu komentovať nechce.

Zdroj: SITA (sme.sk)

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte