Pre omikron bude veľa pozitívnych učiteľov, pripustil Gröhling
Možno toto bude dôvod, prečo sa bude prerušovať vyučovanie v školách, povedal minister školstva.
Pre šíriaci sa variant omikron bude veľa učiteľov pozitívnych a školy nebudú môcť zabezpečiť prezenčné vzdelávanie. Vo štvrtok to pripustil minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS).
Podľa šéfa rezortu školstva táto situácia nastane aj na Slovensku, lebo sa to deje aj v okolitých krajinách. "Možno toto bude dôvod, prečo sa bude prerušovať vyučovanie v školách," povedal.
Zároveň verí, že situácia v súvislosti s variantom omikron nebude až taká zlá, že sa bude musieť pristúpiť k výrazným krokom. "Fakt je, že omikron príde. Je naozaj vysoko infekčný, takže veľa ľudí pôjde do karantény. Nevyhneme sa tomu," skonštatoval minister.
Gröhling s ministrom zdravotníctva budú ešte diskutovať o tom, čo spôsobili vianočné sviatky a čo sa udeje po uvoľnení jednotlivých opatrení. Následne sa budú podľa ministra školstva robiť ďalšie rozhodnutia. Ako dodal, je rád, že nielen politickí lídri, ale aj odborníci predpokladajú, že by sa v ďalšej fáze nemali zatvárať školy.
Zdroj: teraz.sk
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre