Študentky a študenti vyjadrili svoj názor na kvalitu vysokoškolského štúdia v prieskume Hodnoť.to 2024

23.10.2024
Prevádzka školy

Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR v spolupráci s Centrom vedecko-technických informácií SR a Slovenskou akreditačnou agentúrou pre vysoké školstvo uskutočnilo prieskum spokojnosti študentov verejných vysokých škôl pod názvom Hodnoť.to 2024. Tento prieskum priniesol cenné dáta o názoroch študentov na kvalitu vzdelávania a prostredie slovenských vysokých škôl. Do prieskumu sa zapojilo viac ako 6 500 študentiek a študentov, ktorí poskytli spätnú väzbu, ktorá môže školám pomôcť zlepšiť ich silné stránky a odstrániť prípadné nedostatky.

 

„Získané dáta sú pre vysoké školy cennou spätnou väzbou, ktorá im umožňuje cielene odstraňovať nedostatky, zlepšovať silné stránky a efektívne tak zvyšovať kvalitu vzdelávania a študijného prostredia. Zároveň poskytujú ministerstvu školstva dôležité informácie, vďaka ktorým môžeme presnejšie nastavovať štátne politiky v oblasti vysokého školstva a prijímať účinné opatrenia na podporu a zlepšovanie vysokoškolského prostredia,“ povedal hneď v úvode minister školstva Tomáš Drucker.

 

Cieľom bolo získať cennú spätnú väzbu

Prieskum sa konal od 29. apríla do 9. júna 2024 a zameral sa na názory študentov prvého a druhého stupňa štúdia dennej formy na verejných vysokých školách. Študenti odpovedali celkovo na 53 otázok, ktoré sa týkali kvality výučby, prístupu pedagógov, podmienok štúdia, získaných vedomostí a praktických zručností. Dotazník bol dostupný v piatich jazykových verziách: slovenskej, maďarskej, ukrajinskej, ruskej a anglickej.

Oslovená bola reprezentatívna vzorka 18 190 študentov, ktorá pokrývala rôzne vysoké školy, fakulty a študijné odbory. Celková návratnosť prieskumu dosiahla 36 %, čo predstavuje 6 504 študentov, ktorí sa do prieskumu zapojili prostredníctvom online dotazníka.

 

Hlavné výsledky prieskumu

Študenti v prieskume vyjadrili svoju spokojnosť najmä s kvalitou výučby, prístupom pedagógov a férovosťou hodnotenia. Menej spokojní boli so získavaním praktických zručností a podporou počas štúdia. Prieskum tiež odhalil zlepšenie v oblasti internacionalizácie, najmä čo sa týka výučby v cudzom jazyku a prítomnosti zahraničných študentov, hoci táto oblasť zostáva naďalej výzvou.

Výsledky prieskumu boli spracované a verejne sprístupnené na webovej stránke ministerstva školstva v prehľadnej a užívateľsky priateľskej forme.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Kľúčové slová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte