Prevádzka školy
TÚ vysvetľuje školákom, že telefón nie je na hranie
V rámci akcie žiaci absolvovali vyučovaciu hodinu, v úvode ktorej sa dozvedeli o práci a úlohách TÚ SR. V následnej diskusii postupne rozobrali otázky ako správne telefonovať, potrebu ochrany telefónu pred vodou, prachom či nárazom. "Riešili modelové situácie ako napríklad zatopenie telefónu, kam volať v núdzi (č. 112), volanie na čísla rôznych súťaží, neprijaté hovory z neznámych čísel a pod," priblížil témy školenia Vavro. Podľa jeho slov sa žiaci naučili kedy a kam nevolať, prečo neodpovedať na telefonické otázky cudzích ľudí, prečo nedávať svoje číslo cudzím osobám, prečo nepožičiavať telefón.
"Táto preventívno-vzdelávacia akcia je súčasťou projektu vzdelávania užívateľov telekomunikačných služieb," vysvetlil hovorca a ako v tejto súvislosti doplnil, vzdelávanie širokej verejnosti prebieha prostredníctvom masmédií a vzdelávanie budúcich a začínajúcich užívateľov, t.j. žiakov a študentov, prebieha najmä formou riadených diskusií, prednášok a prostredníctvom príspevkov v študentských médiách. Projekt začal TÚ SR realizovať v roku 2009 a jeho realizácia si podľa hovorcu nevyžaduje žiadne dodatočné financie zo štátneho rozpočtu.
Zdroj: TASR