Učiteľ by mal prihliadať na domáce prostredie žiakov, s úlohami im často nemá kto pomôcť

18.03.2020
Prevádzka školy

Učiteľ by mal pri zadávaní úloh vychádzať zo svojich poznatkov o žiakoch a ich situácii doma. Ako pre agentúru SITA ďalej vysvetlilo Ministerstvo školstva vedy, výskumu a športu SR, určenie formy zadania domácich úloh spočíva na riaditeľoch škôl, no konkrétne zadania či domáce úlohy riešia učitelia.

Učiteľ by mal prihliadať na domáce prostredie žiakov, s úlohami im často nemá kto pomôcť

Rezort podotýka, že online forma vzdelávania je jednou z možností, akú môže učiteľ využiť. Reagovali tak na vyjadrenie riaditeľa EduRoma Vladimíra Rafaela, ktorý uviedol, že ďalšia výučba rómskych detí je na základe aktuálnej situácie v súvislosti s pandémiou, ohrozená.

Väčšina detí má doma internet

Podľa ministerstva školstva je na riaditeľovi školy, aby určil formu zadania domácich úloh a konkrétne vykonanie je v kompetencii učiteľa. „To znamená, že ak učiteľ pozná svojich žiakov, ich vedomosti a zručnosti, ale aj domáce prostredie, v akom vyrastajú, pri zadávaní úloh by mal vychádzať z týchto faktorov,“ spresnilo ministerstvo.

Štúdium na diaľku podporujú viaceré portály, mnohé sú aj v jazykoch národnostných menšín

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Kľúčové slová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte