Prevádzka školy
Úrad splnomocnenca podporil budovanie škôlok pol miliónom

Obce Kučín, Hrabušice, Krompachy a Roztoky koncom roka 2013 získali peniaze z Dotačnej schémy na podporu sociálnych a kultúrnych potrieb a riešenia mimoriadne nepriaznivých situácií rómskej komunity na výstavbu, prestavbu nevyužitých priestorov a vybavenie nových materských škôl pre deti z rómskych komunít. Úrad podporil aj rekonštrukciu škôlok v obciach Bystré, Vyšná Oľšava, Bystrany, Hlinné, Soľ, Spišská Nová Ves, Rankovce, Krajná Poľana, Šarišské Jastrabie a Bátka. Podmienky na predškolskú prípravu sa tak zlepšia pre 503 predškolákov, ktorí budú môcť od septembra navštevovať nové alebo zrekonštruované predškolské zariadenia.
"Investícia do vzdelania je najlepšou investíciou do budúcnosti rómskych detí a do Slovenska. Som presvedčený, že táto investícia do rómskych detí im dá lepšie predpoklady na uplatnenie sa na pracovnom trhu,“ uviedol splnomocnenec vlády pre rómske komunity Peter Pollák. Úrad považuje projekty, ktoré posilnia predškolské vzdelávanie rómskych detí a ich úspešné začlenenie sa do hlavného vzdelávacieho prúdu za prioritné. "Presadzujeme, aby sa v novom programovom období rokov 2014 až 2020 z finančných prostriedkov EÚ podporila výstavba a rekonštrukcia existujúcich materských škôl," doplnil Pollák. Ako dodal, vytvorenie materiálnych podmienok pre predškolské vzdelávanie je nevyhnutné. "No sme si vedomí aj toho, že bez zaangažovania rodičov detí dosiahneme len čiastočné výsledky. Čerpanie eurozdrojov chceme nastaviť tak, aby boli podporené aj projekty zamerané na predškolské vzdelávanie s aktívnym zapojením sa rodičov do predškolskej prípravy svojich detí,“ vysvetlil pre agentúru SITA.
Úrad splnomocnenca vlády SR pre rómske komunity v tomto období pripravuje Výzvu na podporu sociálnych a kultúrnych potrieb a riešenie mimoriadne nepriaznivých situácií rómskej komunity na tento rok. Preto navrhuje, aby filozofia podpory predškolských výchovných a vzdelávacích programov zostala zachovaná aj v tomto roku a oprávnení žiadatelia sa mohli uchádzať o dotáciu na projekty, ktoré pozdvihnú vzdelanostnú úroveň mladej rómskej generácie. Materské školy sú pre niektoré rómske deti často jediným podnetným prostredím na získanie potrebných sociálnych návykov a vedomostí pre ďalšie úspešné vzdelávanie na základnej škole.
Zdroj: SITA