Wellbeing je potrebné budovať aj u učiteľov či vedenia školy
Ako zdôraznila hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská, proces budovania wellbeingu je dlhodobý a týka sa nielen systémových krokov, ale i zmien myslenia vedenia školy, učiteľov aj celej učiacej sa komunity.
Stav, v ktorom je možné v podporujúcom a podnetnom prostredí plne rozvíjať potenciál a žiť s ostatnými plnohodnotný a spokojný život, teda wellbeing, je v školách potrebné budovať nielen u žiakov, ale aj u učiteľov či vedenia školy. Pre TASR to uviedla hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská s tým, že ide o dlhodobý proces.
"Len pedagógovia, ktorí prejavujú profesijnú spokojnosť a spolupatričnosť, zvládajú vzniknuté záťažové situácie vyplývajúce z ich profesie, pociťujú sebadôveru vo vlastné pedagogické schopnosti, sú schopní vytvoriť bezpečné učiace sa prostredie pre vlastných žiakov," skonštatovala hlavná školská inšpektorka.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre