Začala sa verejná konzultácia k minimálnemu učebnému výstupu
Minimálny učebný výstup predstavuje základnú úroveň toho, čo má vedieť žiak na konci vzdelávacieho cyklu. V týchto dňoch sa začala verejná konzultácia dokumentu. Informuje o tom Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na sociálnej sieti.
"Minimálny učebný výstup bude súčasťou vzdelávacích štandardov nového štátneho vzdelávacieho programu (ŠVP) pre základné vzdelávanie," uvádza sa na webe www.vzdelavanie21.sk. Učiteľom v rámci jednotlivých cyklov a vzdelávacích oblastí pomôže stanoviť základnú úroveň vedomostí a zručností, ktoré sú nevyhnutné pre postup žiaka do ďalšieho vzdelávacieho cyklu alebo stupňa vzdelávania. Táto úroveň bude jednotná pre všetkých žiakov bez rozdielu a umožňuje žiakom získať nižšie stredné vzdelanie a pokračovať na strednej škole.
Vzdelávacie štandardy sa členia na výkonové a obsahové. Výkonové štandardy definujú úroveň spôsobilostí, teda ako žiaci používajú v praxi to, čo sa naučili. Obsahové štandardy určujú vedomosti, čo žiak vie a ako tomu rozumie. Nové výkonové a obsahové štandardy boli ministerstvom schválené na konci marca a tvoria súčasť nového ŠVP.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre