Prevádzka školy
Zápis detí do prvých tried

Štatisticky najčastejšími vývinovými poruchami učenia sa, sú podľa ministerstva školstva narušená schopnosť zvládať čítanie a písanie. Menej sa vyskytuje dyskalkúlia, ktorá prináša problémy pri matematických operáciách. Banskobystrická špeciálna pedagogička Ivana Piklová potvrdila, že každý rok pribúda detí, ktoré majú problémy v škole. „Všímam si to už v prvom ročníku, kde často až 30% detí už má nejakú poruchu ,“ povedala.
Žiaci, ktorým túto poruchu diagnostikoval odborník, majú zo zákona právo na vzdelávanie špeciálnymi formami a metódami. Za rezort školstva hovorí Beáta Dupaľová: „Žiaci môžu napríklad pracovať na úlohe dlhšie, miesto písania poznámok môžu využívať v škole diktafón, slohovú prácu môžu písať na počítači s aktívnym programom korekcie chýb.“
Učiteľka na prvom stupni základnej školy z Nitry, Renáta Titková si myslí, že niektorým prejavom porúch sa dá predchádzať aj správnym vedením dieťaťa od narodenia. „Pomocou básničiek, riekaniek, pesničkami. Spoločným čítaním, pomocou rozličných hier. Dovoliť mu pochytať si kamienky, vetvičky, piesok, hlinu, kresliť s ním,“ kontretizovala.
Na Slovensku existujú okrem štátnych centier, ktoré diagnostikujú poruchy učenia aj mnohé súkromné zariadenia.
Zdroj: RTVS