k plánu čerpania finančných prostriedkov z Balíka obnovy EÚ
Stále máme čo ponúknuť našim deťom a mládeži v PROGRAME OBNOVY EÚ do roku 2027
29.9.2020 o 12:17 | (upravené 30.9.2020 o 21:10)
100 odborníkov už pár mesiacov rozhoduje a ponúknutých prostriedkoch z Balíka obnovy pre krajiny EÚ vrátane Slovenska. Výstupy občianska verejnosť napriek sľubom politikov nepozná. Aby som preukázal potenciál občana NAJMENEJ ROVNÝ
kreatívnym nápadom, riešeniam a projektom stovky vyvolených, v predstihu a dochvíľne prezentujem svoj plán v podobe 5 bodového a konkrétneho projektu obnovy v malom školstve. S výstižným a veľavravným a pravdivým odvôvodnením a obhajobou jeho ťažiskového - druhého bodu (!) v rámci slovenského malého školstva v duchu troch-štyroch zásadných požiadaviek úradníkov EÚ, ktoré občanom SR zreteľne tlmočil v médiách podpredseda EÚ - pán Maroš Ševčovič. Mnou navrhnuté racionálne opatrenia rešpektujú aj hroziace mimoriadne situácie typu dlhodobého pôsobenia Kovidu-19 v ľudskej populácii. Dávam súhlas na ich použitie aj v iných štátoch EÚ, pretože ich považujem za univerzálne a vedúce k rovnakej štartovacej čiare v oblasti DIGITALIZÁCIE, FINANČNEJ GRAMOTNOSTI a ENVIRONMENTALIZÁCIE procesov edukácie detí a mládeže v celej EÚ. Len si uplatňujem svoje autorské práva a benefity z toho vyplývajúce. Predstavený projekt ma názov: "Piliere digitálnej a ekologicky orientovanej edukácie detí a mládeže v 21. storočí s dôrazom na elimináciu dôsledkov pandémie Kovidu-19 v EÚ". Autorom je pedagóg s 40-ročnou praxou z Bardejova a Prešova i Košíc- RNDr.PaedDr.ThMgr.PhilBc. Ivan Olejár, bývajúci momentálne posledné roky v Prešove na Slovensku. Projekt zašlem aktuálne aj podpredsedovi a komisárovi EÚ pánu Marošovi Ševčovičovi, aby som ho dostatočne presvedčil o svojej erudícii a kreativite, hoci som zďaleka nepatril a ani nebudem patriť do stovky vyvolených a slovenskou vládou pomazaných ODBORNÍKOV....Nik ma enebude diskriminovať za môj potenciál a snahy pomôcť našej dospelákmi desaťročia tvrdo utláčanej populáciie detí a mládeže Slovenska !!!! Na ktorej desaťročia, hlavne posledné dve, HYENISTICKY šetria vládni úradníci v každom ročnom rozpočte pre kapitolu ŠKOLSTVA - vypracované a schválené financie, politicky rozlične ideologicky orientovaných vlád SR, osobitne ustanovených ministrov školstva a "osvietených" pánov poslancov NR SR nas radia na posledné miesta EÚ!!! . Od čias krasorečníka exministra školstva a poslanca NR SR - Milana Ftáčnika a od roku 2003/04, teda už pomaly 20 rokov!!! Podrobnosti uvádzam v predošlom originálnom blogu z 27. septembra 2020.
Tu sú. A bez zbytočných komentárov prezentujem svoje základné piliere vyššie uvedeného projektu ako nevyhnutnú súčasť efektívnej, plodnej a racionálnej obnovy školských systémov pre edukáciu detí a mládeže v našej Európskej Únii. Doporučujem, aby ich pretavlil do svojich plánov aj národných projektov obnovy aj každý členský štát EÚ, pán podpredseda M. Ševčovič:
1/ priamym nariadením, nie doporučením zabezpečiť, aby každá škola a edukačné zariadenie krajín EÚ malo v systéme učebných pomôcok príslušný počet notebookov kvality súčasnej strednej triedy + Odpovedajäcich počtami - tak počtu žiakov školy, aj počtu jej pracovníkov, predovšetkým učiteľov, majstrov odbornej výchovy, a vychovávateľov, čiže jej pedagogických zamestnancov a členom vedenia zariadenia. Zároveň zamestnať na plný pracovný úväzok najmenej jedného odborníka na servis a správcu sietí na plný úväzok ako zamestnanca školy či školského zariadenia podľa počtu žiakov a veľkosti; v regiónoch vybudovat - Regionálne servisy starostlivosti o školské PC siere a servis počítačov a školských prostriedkov softvéru a hardvéru i ďalších digiprostriedkov, napr. robotiky a IKT;
2/ realizovať od začiatku, dobudovať existzujúce, alebo vybudovať 5G PC siete aj v školských zariadeniach. Osobitne v regiónoch s problémovým až nulovým signálom pokrytia vysokofrekvenčnými dgitálnymi sieťami. Osobitne v prihraničných regiónoch krajín EÚ s nedostatočnými a nulovými vf signálmi operárorov a Intrnetu v celej EÚ. Existujäca hrubá a násilná D I S K R I M I N Á C I A týchto skupín občanov krajín EÚ musí byť raz a navždy eliminovaná a odstránená, pretože sú rovnakými daňovníkmi a platcami aj do fondov EÚ. To je centrálny pilier projektu obnovy v oblasti digitalizácie, pán Ševčovič, pani Ursula von der Layen...Ak toto nepochopíme a pružne nezrealizujeme chýbajúce vysokofrekvenčné siete s dosahomm na celé územie EÚ, o digitalizécii všetkých a každého z občanov EÚ môžeme iba vzletne a ideologicky krasorečniť a kecať, pričom -skutek utek ! Zaiste nepochybujete, že súčasne v roku 2020 existujú v krajinách EÚ obrovské územia s občanmi EÚ bez možnosti akéhokoľkek stabilného príjmu vysokofrekvenčných signálov. Ja o tomto vysoko diskriminačnom fenoméne desiatky rokov publikujem. A pod pojmom DISKRIMINÁCIA občanov, vrátane detí a mládeže DOSTUPNOU SIEŤOU vysokofrekvenčných signálov: rozhasového, televízneho, mobilného a internetového vysielania a šírenia aj DIGITÁLNYCH DÁT a INFORMÁCIÍ - rozumiem v prvom rade: NEPOKRYTIE ÚZEMÍ PRÍSLUŠNÝMI a DOSTATO4NE SILNÝMI TRVALÝMI vysokofrekvenčnými VYSIELACÍMI SIGNÁLMI !!! Napr. v krajínách V4 nie sú tieto siete zďaleka ukončené a dobudované. Sú dokonca oblasti bez možnosti príjmu televízneho vysielania. V 21. storpočí !!! Nieto ešte mobilných a internetových signálov. 5G siete sú tam logicky veľmi vzdialenou hudbou budúcnosti ich obyvateľstva.. Avšak opätovne pripomínam, že aj títo diskriminované občania poctivo platia svoje poplatky a dane tak štátne ako aj do povinných fondov Európskej Únie. Preto je pojem ich hrubej DISKRIMINÁCIE na mieste. Aj dôkladné splnenie tohoto bodu z Balíka obnovy by stačilo v rámci EÚ i národných plánov v oblasti DIGITALIZÁCIE. . Nehovoriac o zabezpečení skutočne celého úzenia EÚ modernými 5G sieťami mobilných dát a Internetu. Pokračovať ďalej, páni úradníci, politici a tiež odborníci?!
Je prirodzené, logicklé a samozrejme, že musia existovať rovnako kvalitné miestne a lokálne ŠKOLSKÉ i ministerská a iné špecifické siete organizácii a inštitúcií participujúcich na edukácii detí a mládeže v EÚ i národné školské edudigitálne počítačové siete so servermi zameranými na edukáciu žiakov i študentov a ochranu prírody a ekológiu.. Prostredníctvom funkčnosti ktorých sa dá v krátkom čase eliminovať čokoľvek negatívne - napr. malá finančná gramotnosť školopovinných detí a študentov, rozvíjať formy, metódy a PROSTRIEDKY, VRáTANE DIGITáLNYCH zručností a spôsobilostí a edukácie hrami a zábavou - aj v rámci Fondu obnovy EÚ i budúcich fondov finančnej a inej podpory v každej (!) i územne znevýhodnenej a zastrčenejj škole a školskom zariadení v EÚ; vzájomne sa podnecovať, motivovať a obohacovať reálnymi praktickými ekoaktivitami cez mobilné a internetové siete v danom regióne - napr. výsadbou zelene, stromčekov, jej udržiavaním, bojom proti vzniku čiernych skládok odpadu na území obcí, usadlostí a miest v EÚ, aktívnym triedením odpadkov v rodinách, ochranou prírody, rastlinstva i živočíchov okolia obcí i miest, uprednostňovaním aktívneho pohybu a pobytu v prírode - pešou turistikou a cykloturistikou pred prostriedkami zanechávajúcimi uhlíkové stpy - hlavne osobnými autami!!! Projekt: Daj prednosť ceste vlakmi, pred osobnými autami a autobusmi a pod. Nadväzovaním virtuálnych družobných, priateľských a tímových vzťahov na medzinárodnej i národnej úrovni spojených s komunikáciou, vzájomným obohacovaním sa podnetmi a aktivitami, súťažami projektov a pod. - celého systému škôl celej EÚ cez virtuálny priestor. Virtuálne i reálne exkurzie pedagógov a tímov detí po celej matičke Európe.To všetko a množstvo iných projektov a aktivít detí a mládeže zabezpečia funkčné a dobre fungujúce mobilné, sociálne a internetové siete na celom území EÚ bez akýchkoľvek výnimiek. Nemôžeme naďalej mĺčky tolerovať uvedenú DISKRIMINÁCIU občanov a ich rodín v oblasti digitálnych sietí a každodenného prístupu k nim. Toto je nutné urýchlene odstrániť a eliminovať. Je to o.i. vážne porušovanie slobôd a práv dieťaťa - čiže nerovnaký prístup k možnosti digitálnej edukácie v rámci národných štátov i celej Európskej Únie !!!
3/ Založiť Jednotné centrum Digitálnej edukácie pre celú EÚ v rámci komisie pre vzdelanie, vedu a edukáciu, ktorej komisárom bol aj europoslanec Ján Figeľ. Jej nosným cieľom by malo byť vypracovanie digitalizovaného elementárneho obsahu učiva, vrátane virtuálnej experimentálnej činnosti a náročných pokusov pre matematiku, fyziku, chémiu, prírodovedu, biológiu, zemepis, históriu, materinský jazyk a angličštinu a francúzštinu ako diplomatický jazyk EÚ, pre základné spoločenské a technické predmety pre základné školstvo v EÚ v prvej fáze. Až potom sa pokúsiť o podobné na úrovni stredných škôl aspoň typu gymnázií a lýceí. Bezplatne zabezpečiť verzie programových aplikácií, digitalizované učebnice ťažiskových predmetov naceloeurópskej unifikovanej úrovni a výstupy ich spracovaní vo svetových a národnom jazyku krajinám EÚ - každej škole a edukačnému školskému zariadeniu v rámci celej EÚ. Práve z Balíka Fondu Obnovy, teda za symbolický poplatrok či BEZPLATNE. Naši deťom a mládeži v celej EÚ !!! PROSOCIÁLNE !. Tým zabezpečiť približne rovnakú kvalitu vedomosti, zručností, návykov, spôsobilostí, digitálnych zrušností i komunikačných technológií i životných postojov a presvedčenia i svetonázoru pre deti a mládež EÚ v 21. storočí - rovnakú šaNCU SEBAREALIZáCIE V TOMTO PRIESTORE spoločenstva krajín EÚ.
4/ Viesť deti a mládež Európy k čoraz vačšiemu oplatňovaniu čiastkovej, no hlavne K O M P L E X N E J P R O S O C I Á L N O S T I - vo svojich životoch, profesiách, v životoch a sociálnych vzťahoch rodín, rovesníckych skupín i v občianskom a spoločenskom živote spoluobčanov. K solidarite, vzájomnej nezišnej pomoci, empatii, asertivite, aktivite, tímovosti, sebadarovaniu, k úcte a láske a subsidiarite v praktickom živote a v presvedčení mladého občana EÚ! PROSOCIÁLNOSŤ bez zištných a manipulačných bočných úmyslov človeka i pracovného tímu - je osobnostnou kvalitou občana matičky Európy i skupín a spoločenstiev občanov v 21. storočí. P R O S O C I A L N O S Ť .
5/ Zaviesť mnou skoncipovaný základný projekt účinného a efektívneho umiestňovania absolventov škôl v EÚ na jej pracovnom trhu ! ORIGINÁLNY PROJEKT už z roku 1997, no zatiaľ iba šuplíkový. Schopný aj rámci umiestňovania absolventov európskeho duálneho vzdelávania. Ono je aj na Slovensku. I problémy s plodným umiestňovaním absolventov na trhu práce !!!Celoeurópsky problém. Desaťročia márne čakajúci na podstatné riešenie, ktoré ponúkam od roku 1997.
Zatiaľ toľko, priatelia k európskemu Projektu obnovy v časoch koronakrízy v edukácii na úrovni základného školtva. 29.9.2020+ Prešov, SR
Ťažiskový dodatok k Slovensku - ako vidíte, hlavy pomazané -nie je tu zmienka o zvyšovaní miezd pedagogických zamestnancov. Prečo? Lebo to nejde z peňazí Fondu Obnovy EÚ. Ale ušetrené prostriedky zo štátneho rozpočtu SR v uvedených smeroch a každý rok od januára 2021(!) v mnou predkladanom projekte, prakticky už pre rok 2021(!) bohate stačia každý rok - až najmenej - do roku 2027 na splnenie podstatného cieľa: Zabezpečiť na Slovensku aby hrubý plat pedagóga malého školstva SR kopíroval ZNOVU - plat univerzitne rovnako vzdelaného lekára. Ako tomu bolo po Nežnej 1989 až do parlamentného puču voči pedagógom malého školtva zosnovaného podareným triom exministrov školstva SR - Milanom Ftáčnikom (SDĽ), Martinom Froncom(KDH) A L. Szigetim(maďarské hnutie strán -EGDUTELÉŠ) v rokoch 2002-03-04. Vzniklú skrivodlivosť trvajúcu dodnes treba ELIMINOVAŤ!
Pán Boh pomáhaj slovenským pedagógom malého školstva a ich žiakom, študentom i rodičom a občanom. Aj voči DISKRIMINÁCII v rozličných podobách - napr. pokrytím územi funkčnými signálmi mobilných a internetových i RTVS vysokofrekvenčných sietí v rámci Programu obnovy E Ú !!!
RNDr.PaedDr.ThMgr.PhilBc Ivan Olejár - násilne eliminovaný z pedagogických služieb SR už v r. 2015
Komentáre