Prevádzka školy
Registre sprehľadnia informácie o vysokých školách
Materiál reaguje na ustanovenie zákona o vysokých školách, ktoré upravuje s účinnosťou od 1. septembra 2013 okrem iného aj vytvorenie týchto registrov. Rezort dnes predložil návrh Legislatíva na medzirezortné pripomienkové konanie.
Kým register študijných odborov bude sumarizovať zoznam študijných odborov a viesť evidenciu akreditácií habilitačných a inauguračných konaní, register študijných programov zabezpečí informácie o poskytovaných študijných programoch. Široká verejnosť, ministerstvo školstva, ako aj Akreditačná komisia budú môcť zároveň z tejto databázy údajov získavať potrebné informácie súvisiace s akreditáciou študijných programov.
Zhromažďovanie a sprístupňovanie údajov o vysokej škole, členoch samosprávnych orgánov vysokej školy, členoch správnej rady verejnej vysokej školy a samosprávnych orgánoch fakúlt prinesie register vysokých škôl. Bude informovať aj o prorektoroch, vedúcich zamestnancoch vysokej školy, prodekanoch, vedúcich zamestnancoch súčastí vysokej školy. V registri budú aj údaje pre potreby štatistického zisťovania a externých systémov zabezpečovania kvality.
Tieto registre vytvoria väčší priestor na získavanie kvalitnejších informácií o vysokých školách a následne kvalifikovanejšie rozhodovanie. "Všetky tieto informácie sú nesmierne dôležité nielen na kontrolu, ale aj operatívne vyhodnocovanie dát, porovnávanie a prácu s aktuálnymi prehľadmi,“ uviedol minister školstva Dušan Čaplovič. Registre budú súčasťou informačných systémov, ktoré prevádzkuje ministerstvo, respektíve jeho organizácia v rámci Dátového centra a Rezortného informačného systému.
Zdroj: SITA