
- Info
- Harmonogram
- Garanti
- Produkty
- Registrácia
Učebnicové vydavateľstvo EXPOL PEDAGOGIKA a odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko
Vás pozývajú
na sériu bezplatných online školení pre učiteľov s názvom
Objavujeme svet na hodinách geografie
Sériu online školení tvoria tri na seba nadväzujúce školenia, po absolvovaní ktorých získa každý účastník certifikát o absolvovaní:
ONLINE ŠKOLENIE 1:
Národy a národnosti, jazyky, kultúry a náboženstvá, historicko-politický vývoj
Ázia – rozmanitý svetadiel očami geografa cestovateľa
Dátum školenia 1: 04. marec 2025
Čas: 17:00 hod.
![]() |
OBSAH ONLINE ŠKOLENIA 1
Ázia je svojou rozlohou a počtom obyvateľov najväčším svetadielom na Zemi. Unikátne prírodné pomery,
pestrá národnostná, jazyková a religiózna štruktúra, dynamický historicko-politický vývoj, ako aj
súčasná ekonomická sila jednotlivých ázijských makroregiónov predurčujú túto časť sveta zohrávať
v mnohých odvetviach jednu z dominantných úloh. My sa na Áziu pozrieme komplexne – fyzicko-
geograficky aj humánno-geograficky. Priblížime si jej kultúrno-civilizačné okruhy a poukážeme
na jej najväčšie problémy,ale aj faktory, ktorými ťahá svetové spoločenstvo dopredu.
ONLINE ŠKOLENIE 2:
Svet za hranicami učebníc. Využitie cestovateľských skúseností na hodinách geografie
Dátum školenia 2: 12. marec 2025
Čas: 17:00 hod.
![]() |
OBSAH ONLINE ŠKOLENIA 2
Ako oživiť vyučovanie geografie pomocou autentických cestovateľských zážitkov. Predstaví sa spôsob,
ako využiť osobné príbehy, fotografie a reálne situácie na to, aby žiaci vnímali geografiu ako živý
a pútavý predmet, ktorý presahuje teoretické fakty z učebníc. Účastníci získajú inšpiráciu, ako priniesť
svet priamo do triedy a motivovať žiakov k väčšiemu záujmu o geografiu.
ONLINE ŠKOLENIE 3:
Geografia regiónu a jej vplyv na historické udalosti, politiku, kultúru a ďalšie oblasti života spoločnosti
Čo je to Stredná Európa?
Dátum školenia 3: 18. marec 2025
Čas: 17:00 hod.
![]() |
OBSAH ONLINE ŠKOLENIA 3
Strednú Európu vymedzujeme rôznymi spôsobmi – geograficky, historicky, politicky, ekonomicky, kultúrne
a pod. Každé z týchto vymedzení má svoj význam, ale každé možno aj spochybniť. Jestvuje vôbec niečo
ako Stredná Európa? Geografia regiónu ovplyvňuje historické udalosti, politiku, kultúru a ďalšie
oblasti života spoločnosti. Webinár sa bude venovať vzťahom medzi rôznymi pohľadmi na tento región.
Použitie odlišných kritérií na definovanie Strednej Európy poukazuje aj na výhody a nevýhody
geografického vymedzenia.
Zaregistrujte a prihláste sa na všetky tri časti
online školenia; len po absolvovaní všetkých troch
získate certifikát o absolvovaní a vzorku učebnej
publikácie ZADARMO.
Linky na prihlásenie na jednotlivé online školenia
nájdete v záložke REGISTRÁCIA
CENA:
0 EUR – všetky školenia sú bezplatné!
Trvanie online školení:
3 x 90 minút
Pre koho online školenia odporúčame:
Online školenia odporúčame pre učiteľov geografie na základných školách a osemročných gymnáziách, rodičov a širokú verejnosť.
Školenie | Názov | Termín | Čas |
školenie 1 | Ázia – rozmanitý svetadiel očami geografa. Národy a národnosti, jazyky, kultúry a náboženstvá, historicko-politický vývoj | 04.03.2025 | 17:00 |
školenie 2 | Svet za hranicami učebníc. Využitie cestovateľských skúseností na hodinách geografie | 12.03.2025 | 17:00 |
školenie 3 | Čo je to Stredná Európa? Geografia regiónu a jej vplyv na historické udalosti, politiku, kultúru a ďalšie oblasti života spoločnosti | 18.03.2025 | 17:00 |
![]() |
RNDr. Mária Nogová, PhD.,
didaktička geografie a autorka učebníc pre základné školy
Študovala na Prírodovedeckej fakulte UK v Bratislave, odbor matematika – geografia. Po skončení vysokej školy učila matematiku a geografiu na základnej aj strednej škole. Neskôr pracovala v štátnych inštitúciách ako výskumno-vývojový zamestnanec pre geografiu a metodička pre geografické vzdelávanie v základných a stredných školách. V súčasnosti pôsobí ako lektorka vzdelávania dospelých. Je autorkou série učebníc a pracovných zošitov geografie pre ZŠ a GOŠ, ktoré vychádzajú vo vydavateľstve EXPOL PEDAGOGIKA.
|
![]() |
Anton Fogaš,
geograf pôsobiaci na Katedre geografie, Fakulte humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove
Vo svojom výskume sa zameriava na problematiku makroregiónov sveta so zreteľom na ich kultúrno-geografické, historicko-geografické a politicko-geografické špecifiká. Primárnymi makroregiónmi jeho záujmu sú Blízky východ, Východná a Juhovýchodná Ázia a Latinská Amerika. Ďalšou oblasťou jeho výskumu je aplikovaný cestovný ruch zameraný najmä na konkrétne slovenské a svetové regióny.
|
![]() |
RNDr. PaedDr. Mgr. Marcel Olša,
učiteľ s aprobáciou geografia – matematika
Vyštudoval na Prírodovedeckej fakulte UK v Bratislave, kde získal aj titul PaedDr. Titul RNDr. získal na UKFK v Nitre. Tretí aprobačný predmet – špeciálnu pedagogiku vyštudoval na Katolíckej univerzite v Ružomberku. V súčasnosti pôsobí v ZŠ Budmerice. Okrem učiteľstva aktívne spolupracoval s NIVAMom a venuje sa aj tvorbe didaktických testov z geografie. Je didaktikom, cestovateľom, blogerom, ktorý nielen precestoval desiatky krajín, ale ho fascinuje prienik teórie z učebníc s realitou. Snaží sa prinášať geografiou do života – nielen v triede, ale aj prostredníctvom písania, divadla a kultúrnych podujatí. Rád prepája vzdelávanie so skúsenosťami, pretože verím, že najlepšie sa učíme cez zážitky.
|
![]() |
prof. PhDr. Erich Mistrík, CSc.,
vysokoškolský pedagóg
Absolvent odboru estetika a filozofia na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Otázkam estetiky a filozofie sa venuje celoživotne: vyučuje estetiku, multikultúrnu výchovu a dejiny európskej kultúry na Pedagogickej fakulte UK. Prednášal na univerzitách vo Fínsku, USA, Česku a na rôznych inštitúciách v Rakúsku, Švédsku, USA, Nemecku, Česku, Holandsku. Je autorom viacerých učebníc, mnohých odborných publikácií z uvedených oblastí, umeleckých kritík, esejí...
|
Učebné publikácie GEOGRAFIA pre základné školy a osemročné gymnáziá
![]() |
![]() |
GEOGRAFIA PRE 7. ROČNÍK ZŠ A PRE GYMNÁZIÁ S OSEMROČNÝM ŠTÚDIOM – UČEBNICA |
GEOGRAFIA PRE 7. ROČNÍK ZŠ A PRE GYMNÁZIÁ S OSEMROČNÝM ŠTÚDIOM – PRACOVNÝ ZOŠIT |
Učebné publikácie geografie pre základné školy a gymnáziá s osemročným štúdiom sú zostavené podľa požiadaviek Štátneho vzdelávacieho programu a aktuálne spracované.
Obsahujú všetky komponenty predpísané ŠVP v predmete geografia, okrem utvárania a upevňovania základných vedomostí a kompetencií žiakov rozvíjajú aj schopnosť vidieť svet v súvislostiach a ochraňovať planétu Zem.
Učebnice sú vhodné na prácu v škole pre žiakov a učiteľov aj na používanie v rámci dištančného vzdelávania a individuálnu prípravu žiakov. Texty, mapy, schémy, úlohy, jedinečný obrazový materiál a didaktické spracovanie zohľadňujú vekové osobitosti a individuálne potreby žiakov. Rozsah kapitol a podkapitol je v súlade s časovou dotáciou predmetu v jednotlivých ročníkoch ZŠ.
Na učebnicu nadväzujú pracovné zošity, ktoré rozširujú prácu s témami učebnice prostredníctvom úloh, máp a obrazového materiálu s dostatočným priestorom na dopisovanie a poznámky.
K pracovným zošitom pre žiakov majú učitelia k dispozícii aj ZOŠIT PRE UČITEĽA, ktorý obsahovo kopíruje pracovný zošit – prináša riešenia úloh, ich rozšírenie, grafické prvky a poznámky.
Viac informácií nájdete tu |
![]() |
Učebné publikácie GEOGRAFIA sú dostupné aj v digitálnej podobe TU |
Zaregistrujte a prihláste sa na všetky tri časti
online školenia; len po absolvovaní všetkých troch
získate certifikát o absolvovaní a vzorku učebnej
publikácie ZADARMO.
Registrácia na online školenie 1 TU
Nové na fóre
Dobrý deň, prosím o výklad ohľadne uznávania kvalifikácie dané v Prílohe č. 1 k vyhláške č. 173/2023 Z. z.
Kvalifikačné predpoklady na výkon pracovnej činnosti...
Ďakujem veľmi pekne.
Ak na vysokej škole počas štúdia PhD. absolvovala konferencie, organizovala odborné aktivity na škole, absolvovala zahraničné stáže, publikovala...
Dobrý deň,
v súlade s § 7 ods. 4 zákona č. 138/2019 Z. z. za jednu hodinu práce nadčas sa považuje vykonaná hodina priamej výchovno-vzdelávacej činnosti, ktorá prevyšuje...