- Info
- HARMONOGRAM
- LEKTORKA
- PRODUKTY
Odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko a vydavateľstvo EXPOL PEDAGOGIKA vás pozývajú
na bezplatnú roadshow organizovanú pre pedagógov prvého stupňa základných škôl s názvom
Rozvíjajte prírodovednú gramotnosť s nami
Rozvoj spôsobilostí vedeckej práce na 1. stupni ZŠ alebo
"Dnes už vedieť nestačí, prírodovedné poznanie nie je nemenné"
ZAMERANIE SEMINÁRA:
prírodovedné vzdelávanie na 1. stupni základných škôl (prvouka a prírodoveda)
OBSAH SEMINÁRA:
Rozdelenie:
- Prírodoveda - 60 minút
- Prvouka - 30 minút
Cieľ workshopu:
- Predstaviť metodické materiály vytvorené v rámci medzinárodného projektu I-SKYPE (www.i-skype.com).
- Využitie metodických materiálov vo formálnom prírodovednom vzdelávaní na 1. stupni ZŠ prostredníctvom koncepčne zhodných pracovných učebníc prírodovedy pre 3. a 4. ročník ZŠ so schvaľovacou doložkou MŠVVaŠ SR.
- Na praktických príkladoch a aktivitách z metodiky prírodovedy vysvetliť, v čom spočíva rozvoj prírodovedných predstáv prostredníctvom súbežného rozvoja spôsobilosti vedeckej práce u detí mladšieho školského veku.
- Získať inovatívny pohľad na praktický spôsob realizácie primárneho prírodovedného vzdelávania, a to v súlade s tým, čo sa podľa aktuálnych kurikulárnych dokumentov od školy v tejto vzdelávacej oblasti očakáva.
- Predstaviť nové pracovné učebnice prvouky pre 1. a 2. ročník ZŠ, ktoré sú spracované v súlade s iŠVP.
Typy príkladov a aktivít:
- Pozorovanie ako základný nástroj vedy (čo a ako pozorovať)
- Meranie ako tréning precíznosti
- Tvorba predpokladov ako nástroj cieleného pozorovania
- Kategorizácia/triedenie predmetov
- Návrh výskumného postupu
- Vyhľadávanie informácií, práca s informačnými zdrojmi (dôveryhodnosť)
- Získavanie a systematizovanie dát
- Usudzovanie na základe získaných dát
- Vedecká interpretácia pozorovaného
Koncepcia rozvoja prírodovedných predstáv a predstáv o vede od prof. Wynne Harlen (Big Ideas of Science Education): snaha rozvíjať funkčné predstavy o prírodných javoch, predmetoch a procesoch na jednej strane, na strane druhej spoznávanie samotnej povahy vedy a vedeckého skúmania:
- charakteristika jednotlivých vedeckých predstáv a predstáv o povahe vedy,
- ako rozvíjať prírodovedné predstavy v kontexte prírodovednej gramotnosti,
- vedomosti versus prekoncepty,
- ako si osvojovať a rozvíjať spôsobilosti vedeckej práce.
TERMÍNY SEMINÁRA:
Harmonogram nájdete TU.
MIESTA KONANIA SEMINÁRA:
Michalovce, Košice, Prešov, Poprad, Banská Bystrica, Martin, Trenčín, Trnava, Bratislava
CENA:
0 EUR (seminár je bezplatný)
DĹŽKA KONANIA SEMINÁRA:
90 minút
>> PRIHLÁŠKA <<
Mesto | Dátum | Deň | Čas | Adresa | Miestnosť |
Michalovce | 17.9.2018 | pondelok | 8:30 | Mestské kultúrne stredisko,Nám. osloboditeľov 25 | Malá zasadacia miestnosť - prízremie |
Košice | 17.9.2018 | pondelok | 13:00 | Okresný úrad v Košiciach- Odbor školstva, Zádielska 1 | Zasadacia miestnosť - prízemie |
Prešov | 18.9.2018 | utorok | 8:30 | Stredná odborná škola podnikania, Masarykova 24 | Zasadacia miestnosť- 1.poschodie |
Poprad | 18.9.2018 | utorok | 13:00 | Mestský úrad, Nábrežie Jána Pavla II. 2802/3 | Malá zasadacia miestnosť |
Banská Bystrica | 19.9.2018 | streda | 8:30 | Spojená škola, Kremnička 10 | Aula |
Martin | 19.9.2018 | streda | 13:00 | Mestský úrad, Nám. S. H. Vajanského 1 | Veľká zasadacia miestnosť- prízemie |
Trenčín | 20.9.2018 | štvrtok | 8:30 | Okresný úrad, Hviezdoslavova 3 | Zasadacia miestnosť č. 150 |
Trnava | 20.9.2018 | štvrtok | 13:00 | Okresný úrad Trnava, Kollárova 8 | Zasadacia miestnosť |
Bratislava | 21.9.2018 | piatok | 8:30 | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, Mlynská dolina 6284 | Pavilón M, poslucháreň C |
Bratislava | 21.9.2018 | piatok | 11:30 | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, Mlynská dolina 6284 | Pavilón M, poslucháreň C |
doc. PaedDr. Kristína Žoldošová, PhD.
Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, Katedra školskej pedagogiky
Vyštudovala učiteľstvo pre druhý stupeň základných škôl na PdF TU v Trnave so špecializáciou prírodopis – chémia. Je spoluzakladateľkou Terénneho pracoviska prírodovedného vzdelávania TU v Modre – Harmónii. Hlavnou oblasťou, ktorej sa v súčasnosti venuje, je problematika rozvoja prírodovednej gramotnosti od predprimárneho po primárne vzdelávanie, a to najmä v oblasti rozvoja kognitívnych schopností potrebných pri tvorbe vedeckého systému poznatkov. Aktuálne sa venuje rozpracovávaniu výskumne ladenej koncepcie prírodovedného vzdelávania (IBSE – Inquiry Based Science Education) v podmienkach slovenského edukačného systému. Je autorkou niekoľkých učebníc a metodických príručiek pre 1. stupeň ZŠ, ktoré vyšli vo vydavateľstve EXPOL PEDAGOGIKA s.r.o.
Od októbra 2016 sa podieľa ako zástupkyňa partnerskej organizácie (TRUNI) na medzinárodnom projekte I – S.K.Y.P.E. (Interactive Science for Kids and Youngsters in Primary Education) spolufinancovanom v rámci programu EU Erasmus+, ktorý je zameraný na podporu učiteľov prírodovedných predmetov na 1. stupni základných škôl (číslo projektu: 2016-1-SK01-KA201-022549). Je jednou z autoriek metodickej príručky pre učiteľov, ktorá je prvým výstupom tohto projektu.
Učebné materiály na prírodovedu pre 3. a 4. ročník základnej školy
Prírodoveda pre 3. ročník základnej školy
Metodická príručka k učebnici prírodovedy pre 3. ročník základnej školy
Prírodoveda pre 3. ročník základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským
Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy
Metodická príručka k učebnici prírodovedy pre 4. ročník základnej školy
Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským
Prvouka pre 1. ročník základnej školy
Prvouka pre 2. ročník základnej školy
I-S.K.Y.P.E. Metodická príručka PrírodoVEDA
I-S.K.Y.P.E. Pracovné listy PrírodoVEDA
I-S.K.Y.P.E.
Tento projekt bol spolufinancovaný s podporou programu Erasmus+, Číslo projektu: 2016-1-SK01-KA201-022549, Kľúčová akcia 2, Strategické partnerstvá v školskom vzdelávaní.
Nové na fóre
Dobrý deň. Mám vyštudovaný v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy program predškolská a elementárna pedagogika v Bc. Tento rok končím Mgr. v odbore učiteľstvo a pedagogické...
Dobrý deň!
Som učiteľka slovenského jazyka na II.stupni,mám 25 rokov praxe a skončila som I. aj II. atestáciu.
Od januára budem pracovať na I.stupni, v 4. ročníku....
Veľmi pekne ďakujem, áno, obe majú prvý pracovný pomer v školstve.
Príjemné sviatočné dni.