- Info
- Harmonogram
- Lektori
- Produkty
- Partneri
Odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko
s podporou jednotlivých odborov školstva
vás pozýva
na bezplatné školenie pre základné a špeciálne školy
Viete, ako pomôcť žiakom s problémami pri učení?
Žiakov s poruchami učenia stále pribúda. Štátny vzdelávací program dal priestor tomu, aby sa v školách zaradil aj predmet Rozvíjanie špecifických funkcií – pre žiakov s rôznymi poruchami učenia. Učitelia sa však zavádzaniu tohto predmetu do rozvrhov vyhýbajú s odôvodnením, že im chýba metodická podpora na prácu. Teraz už táto výhovorka neobstojí...
OBSAH ŠKOLENÍ:
☛ Ako rozvíjať špecifické funkcie žiakov v škole v súlade so vzdelávacím programom pre zdravotne znevýhodnené deti?
☛ Ako podporovať u žiakov osvojenie si správnych učebných návykov vo vybraných vyučovacích predmetoch – slovenský jazyk a matematika?
PRE KOHO JE ŠKOLENIE URČENÉ:
☑ učitelia 1. stupňa základných škôl,
☑ učitelia zo špeciálnych škôl,
☑ učitelia nultého a prípravného ročníka v ZŠ,
☑ asistenti, špeciálni pedagógovia,
☑ odborní pedagogickí zamestnanci CPPPaP a CŠPP.
ČO VÁM UKÁŽEME:
☑ námety na komplexné rozvíjanie špecifických funkcií,
☑ predstavenie možností rozvíjania zručností žiakov so zameraním na predmet matematika a slovenský jazyk,
☑ ukážky pracovných listov pre žiakov 1.-4. ročníka ZŠ s vývinovými poruchami učenia,
☑ návody ako možno jednoduchými a zábavnými aktivitami (strihanie, lepenie, vyfarbovanie...) upevniť základné poznatky žiakov,
☑ námety na samostatnú prácu žiakov, ukážky využívania špecifických prvkov podpory rozvíjania ich špecifických funkcií.
PREČO:
Príďte pomocou praktických ukážok načerpať nové podnety a inšpirácie pri rozvíjaní špecifických funkcií žiakov v základnej a špeciálnej škole.
MIESTO A ČAS:
Vyberte si jeden z možných termínov a prihláste sa ešte dnes TU.
CENA:
0 EUR – všetky školenia sú bezplatné!
TRVANIE ŠKOLENIA:
90 minút
V mestách, ktoré sú vyznačené červenou farbou, je kapacita naplnená a na školenie sa už nie je možné prihásiť.
Mesto | Dátum | Deň | Čas | Adresa | Miestnosť |
Košice | 19.08.2019 | pondelok | 11.00-12.30 | Okresný úrad v Košiciach – Odbor školstva, Zádielska 1 | Zasadacia miestnosť – prízemie |
Poprad | 20.08.2019 | utorok | 11.00-12.30 | Mestský úrad, Nábrežie Jána Pavla II. 2802/3 | Malá zasadacia miestnosť |
Banská Bystrica | 21.08.2019 | streda | 11.00-12.30 | Okresný úrad, Nám. Ľ. Štúra 1 | Zasadacia miestnosť – prízemie |
Trenčín | 22.08.2019 | štvrtok | 11.00-12.30 | Okresný úrad, Hviezdoslavova 3 | Zasadacia miestnosť č. 150 |
Bratislava | 23.08.2019 | piatok | 11.00-12.30 | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, Mlynská dolina 6284 | Pavilón M, poslucháreň C |
Lektorka školení: Mgr. Magdaléna Labudová
Štúdium špeciálnej pedagogiky, odbor logopédia, skončila v roku 1977. Už v tom čase pracovala v školstve. Viac ako štyridsať rokov sa venuje deťom s výchovno-vzdelávacími potrebami.
Podieľala sa na príprave materiálov Štátneho pedagogického ústavu a MŠ SR v oblasti porúch učenia a správania.
Spracovala odborné posudky na knihy, pracovné listy a učebnice pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Viedla študentov pri diplomových prácach.
Pracovala ako učiteľka v špeciálnej triede, špeciálna pedagogička pre okres Bratislava I, zástupkyňa riaditeľa školy, riaditeľka základnej školy, ktorá mala okrem klasických tried, zaintegrované kolektívy žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou, s poruchami učenia. Samozrejme sa medzi nimi našli aj žiaci s ADD, ADHD. Škola organizovala semináre pre špeciálnych pedagógov. Systém práce školy bol vybraný ministerstvom školstva na porovnanie so školou s podobnou štruktúrou detí v Sydney. Bolo konštatované, že starostlivosť je veľmi podobná a je na vysokej úrovni.
V súčasnosti pôsobí ako učiteľka na dôchodku a naďalej sa venuje deťom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, najviac deťom s Aspergerov syndrómom.
Pracovné zošity v súlade s požiadavkami vzdelávacích programov pre žiakov s vývinovými poruchami učenia
Súbor štyroch pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ na rozvíjanie špecifických funkcií so zameraním na slovenský jazyk.
☀ Pre všetkých, ktorí sa chcú naučiť, potrebujú si zopakovať alebo zábavnou formou spoznávať písmená slovenskej abecedy.
☀ Balík obsahuje diely: Samohlásky a Dvojhlásky. Spoluhlásky 1. Spoluhlásky 2. Práca s textom.
☀ Spoznávanie samohlások, dvojhlások a spoluhlások cez aktivity na strihanie, vyfarbovanie, skladanie, obťahovanie, modelovanie a lepenie.
|
|
Žiaci môžu v 1. – 3. zošite vymaľovať obrázky samohlások, dvojhlások a spoluhlások a vystihovať ich, skladať, overovať si správnosť podľa nakresleného a napísaného a pod. Každé písmenko spoznáva žiak v rámci základných aj doplnkových aktivít. Aktivity sú navrhnuté tak, aby malo každé dieťa možnosť byť úspešným a zároveň sa hravou formou naučilo čítať a písať jednotlivé písmenká.
|
Pracovný zošit č. 4 nadväzuje na zošity č. 1,2, 3 (samohlásky a dvojhlásky, samohlásky 1, 2) je určený na prácu s textom, vzostupne podľa náročnosti (od najjednoduchších) a podľa ročníka. Pracovný zošit je určený všetkým, ktorí si chcú precvičiť a zlepšiť čítanie. Texty sú vytvorené tak, aby boli pre malého čitateľa atraktívne svojím obsahom a podnetné spracovaním. Príbehy sú určené pre žiakov 1. stupňa, konkrétne pre prvákov je to príbeh o Kefke Efke a prvákovi Jonatánovi; pre druhákov o Ufíkovi-cestovateľovi; pre tretiakov o Rozhádaných písmenách a pre štvrtákov o Marhuľových ľudkoch. Každý z malých čitateľov nájde v príbehu zaujímavú postavu, ktorá ho vtiahne do príbehu. Čítaním si tak zlepšuje a precvičuje písmenká v slovách, ktoré sú poukladané do viet a vety tvoria príbeh. Príbeh je dieťaťu predstavovaný rôznymi spôsobmi, raz dieťa doplňuje písmená, inokedy slová alebo príbeh jednoducho nakreslí. A je toho ešte omnoho viac.
|
Súbor piatich pracovných zošitov zošitov je určený všetkým, ktorí začínajú spoznávať svet čísel.
☀ Prinášajú možnosť spoznávať a naučiť sa jednotlivé čísla obťahovaním, napísaním, vymodelovaním, ale aj vytvorením ešte pred samotným písaním.
☀ Umožňujú nacvičovanie tvarov jednotlivých čísel, ale aj precvičovanie čísel do 20 v jednoduchých príkladoch a zaujímavých slovných úlohách.
☀ Učia násobenie a delenie zábavnou formou.
☀ Poskytujú možnosť zábavnou formou si precvičiť riešenie jednoduchých a zložitých úloh so zápisom, výpočtom a skúškou správnosti.
|
Každé číslo od 0 do 9 má žiak možnosť spoznávať prostredníctvom viacerých pracovných listov. Postupne si každé číslo môže vyfarbiť, vystrihnúť, poskladať, priradiť počet predmetov k danému číslu, nájsť, ukázať, jednoducho si zábavnou formou upevniť základné poznatky, ktoré sú dôležitými pre každého prváka, ktorý sa zoznamuje s číslami v matematike.
|
Pracovný zošit je viazaný na príbeh o ujovi Filkovi a tete Kvetke, ktorí majú za susedov dvoch prvákov Peťka a Karolínku. Spoločne počítajú, hľadajú, dokresľujú počty k číslam a tie sa aj postupne naučia. Zabaviť sa počas matematiky a naučiť sa čísla od 1 do 10 môže aj ten, kto tento pracovný zošit otvorí a pridá sa k dvom zvedavým prvákom. Pracovné listy sú vytvárané tak, aby si dieťa malo možnosť precvičiť naučené číslo. V začiatkoch sú spracované s dôrazom na precvičovanie a upevňovanie jedného čísla, neskôr sú pracovné listy koncipované tak, aby dieťa pracovalo s dvomi a viacerými číslami paralelne. To je overený spôsob, ako zakotviť dané číslo do matematického myslenia dieťaťa s danými poruchami.
|
Pracovný zošit je viazaný na dobrodružstvá Desaťnôžky, malej húseničky, ktorá túžila byť veľkou Dvadsaťnôžkou. Počas svojho putovania spoznávala rôzne chute ovocia, zeleniny a s nimi aj čísla od 10 do 20. Žiak objaví čaro matematiky napísaním čísla, sčitovaním, odčítaním v obore do 20, doplňovaním, dokresľovaním a používaním znakov +, -, = .
|
Pracovný zošit je viazaný na príbeh, počas ktorého je žiak motivovaný k riešeniu úloh na násobenie a delenie. Popri nácviku násobilky má možnosť riešiť jednoduché príklady na násobenie a delenie, riešiť slovné úlohy, kresliť, spájať, doplňovať. Počas celého riešenia úloh je podporovaná aj schopnosť pamätať si udalosti, ktoré sa odohrali.
|
Pracovný zošit je viazaný na príbeh rodiny Vyškerených, ktorí sú pestovateľmi ovocia a zeleniny. Žiak je motivovaný k riešeniu slovných úloh, s ktorou sa táto rodina stretáva každodenne (nákup, predaj, pestovanie, zber, či oprava). V úlohách si žiak precvičí sčitovanie, odčítavanie, násobenie a delenie prirodzených čísel. Počas celého riešenia sa zabaví, ale aj precvičí schopnosť pamätať si udalosti, ktoré sa v rodine Vyškerených odohrali.
|
Súbor siedmich pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ so špecifickými poruchami učenia. Je výbornou učebnou pomôckou, ktorá u žiakov rozvíja zrakové vnímanie, logické myslenie, orientáciu, sluchové vnímanie, pozornosť, grafomotoriku a slúži na reedukáciu špecifických porúch učenia.
Pracovné zošity KuliFerdo sú výnimočnou pomôckou, lebo sú:
☀ systematické, praktické, motivačné,
☀ maximálne využiteľné v rámci vyučovacieho procesu,
☀ výborným nástrojom na sledovanie individuálneho pokroku žiakov,
☀ účinnou pomôckou pre rodičov,
☀ majú jasne zadefinovaný cieľ (reedukácia špecifických porúch učenia) a cieľovú skupinu (1. až 4. ročník ZŠ).)
Súbor pracovných zošitov Kuliferdo obsahuje pracovné zošity s týmto zameraním:
☀ Orientácia
☀ Pozornosť I
☀ Pozornosť II
☀ Pozornosť III
☀ Zrakové vnímanie I
☀ Zrakové vnímanie II
☀ Sluchové vnímanie
|
Sériu bezplatných školení organizuje odborné nakladateľstvo RAABE s podporou odborov školstva. Za poskytnutie priestorov na školenia ďakujeme:
✓ Okresnému úradu v Košiciach
✓ Mestskému úradu v Poprade
✓ Mestskému úradu v Banskej Bystrici
✓ Okresnému úradu v Trenčíne
✓ Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave.
Ďakujeme, že aj vďaka vám máme možnosť odovzdať pedagógom nové skúsenosti a informácie.
☗ Domov
Nové na fóre
Dobrý deň. Som učiteľkou na ZŠ, v roku 2012 som ukončila magisterské štúdium Učiteľstvo aprobačných predmetov matematika-psychológia. Na začiatku októbra 2024 mi vedenie...
Dobrý deň,
kvalifikačné predpoklady pre učiteľky materských škôl sú uvedené vo vyhláške MŠVVaŠ SR č. 173/2023 Z. z., príloha č. 1, 1. diel, I. časť. Vhodnú vysokú školu...
Ďakujem pekne za odpoveď.
Takže môj prvý titul "ing", nebude mať na to žiaden vplyv? Ani postup v jednej triede?
ďakujem pekne