- Info
- Harmonogram
- Garanti
- Produkty
Učebnicové vydavateľstvo EXPOL PEDAGOGIKA a odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko
Vás pozývajú
na sériu troch na seba nadväzujúcich online bezplatných školení pre učiteľov s názvom
Vlastiveda od A po Z
Sériu online školení tvoria tri na seba nadväzujúce školenia, po absolvovaní ktorých získa každý účastník certifikát o absolvovaní:
ONLINE ŠKOLENIE 1:
Rozvoj kognície (vzdelávania) žiaka vo vlastivede
Dátum školenia 1: 20. september 2023
Čas: 17:00 hod.
Prostredníctvom učenia na hodinách vlastivedy si žiaci a žiačky rozvíjajú jednotlivé druhy funkčnej gramotnosti tým, že majú možnosť slovne alebo písomne prezentovať svoje vedomosti z poznávania vlastnej obce, návštevy okolitých obcí či vybraných oblastí na Slovensku. Získavajú mnoho informácií verbálne, alebo analýzou obrázka, či ilustrácie, ich popisu, prípadne cez námety na skupinovú prácu, vychádzku a aktivity v teréne mimo triedy, alebo praktickou činnosťou, ktorú je možné vykonávať v rámci medzipredmetových vzťahov.
Prostredníctvom webinára vám predstavíme metodiku a typy úloh na predmete vlastiveda, ktorými je u žiakov možné dosiahnuť kognitívny rozvoj v 3. a 4. ročníku ZŠ.
OBSAH ONLINE ŠKOLENIA 1
● Poukážeme na súčasné vyučovanie vlastivedy na 1. stupni a potrebu zmeny zavedením nových prístupov pre získavanie poznatkov z predmetu vlastiveda.
● Charakterizujeme predmet vlastiveda v 3. a v 4. ročníku. Poukážeme na hlavné schopnosti, ktoré by žiaci mali získať.
● Predstavíme si rôzne metódy a formy vo vlastivednom vzdelávaní zameraných na rozvoj kongitívnej stránky osobnosti žiaka.
● Predstavíme si novú učebnicu a PZ vlastivedy pre tretiakov a štvrtákov.
● Ukážeme si rôzne typy úloh, ktoré môžu byť inšpiráciou na hodinách vlastivedy v oblasti rozvoja kognície žiakov.
● Predstavíme spôsoby používania inovatívnych, kreatívnych a praktických úloh na hodinách vlastivedy, ktoré budú zamerané na rozvoj bádania, kritického myslenia, prácu s textom, čítania s porozumením, orientáciu v teréne...
ONLINE ŠKOLENIE 2:
Rozvoj emocionalizácie (prežívania) žiaka vo vlastivede
Dátum školenia 2: 26. september 2023
Čas: 17:00 hod.
Práve čas a priestor sú chápané ako základné kategórie každodenného života, v ktorom ľudia žijú, stretávajú sa, komunikujú spolu a pretvárajú svoje prostredie. V 3. ročníku sa vlastiveda dominantne zameriava na poznávanie bližšieho aj širšieho okolia vlastnej obce, ktorá je obyčajne aj bydliskom žiakov, prípadne obce, v ktorej žiaci navštevujú školu. Aj v tomto prípade je však dôležité žiakov viesť k vnímaniu vlastnej obce, k možnostiam ako dokáže jednotlivo prispieť k jej zveľaďovaniu či napredovaniu. A to môže v širšom kontexte tvoriť základ k vnímaniu potrieb pre celú krajinu.
Prostredníctvom webinára vám predstavíme metodiku a typy úloh, na predmete vlastiveda, ktorými je u žiakov možné dosiahnuť psychomotorický rozvoj v 3. a 4. ročníku ZŠ.
OBSAH ONLINE ŠKOLENIA 2
● Poukážeme na súčasné vyučovanie vlastivedy na 1. stupni a potrebu zmeny zavedením nových prístupov pre rozvoj emocionalizácie žiakov.
● Charakterizujeme predmet vlastiveda v 3. a v 4. ročníku. Poukážeme na hlavné schopnosti, ktoré by žiaci mali získať.
● Predstavíme si rôzne metódy a formy vo vlastivednom vzdelávaní zameraných na rozvoj afektívnej stránky osobnosti žiaka.
● Predstavíme si novú učebnicu a PZ vlastivedy pre tretiakov a štvrtákov.
● Ukážeme si rôzne typy úloh, ktoré môžu byť inšpiráciou na hodinách vlastivedy v oblasti emocionalizácie a konatívnej stránky osobnosti žiaka.
● Predstavíme spôsoby používania inovatívnych, kreatívnych a praktických úloh na hodinách vlastivedy, ktoré budú zamerané na rozvoj bádania, kritického myslenia, prácu s textom, čítania s porozumením, orientáciu v teréne...
ONLINE ŠKOLENIE 3:
Rozvoj psychomotoriky (manuálnych zručností) žiaka vo vlastivede
Dátum školenia 3: 4. október 2023
Čas: 17:00 hod.
Práve čas a priestor sú chápané ako základné kategórie každodenného života, v ktorom ľudia žijú, stretávajú sa, komunikujú spolu a pretvárajú svoje prostredie. V 3. ročníku sa vlastiveda dominantne zameriava na poznávanie bližšieho aj širšieho okolia vlastnej obce, ktorá je obyčajne aj bydliskom žiakov, prípadne obce, v ktorej žiaci navštevujú školu. Aj v tomto prípade je však dôležité žiakov viesť k vnímaniu vlastnej obce, k možnostiam ako dokáže jednotlivo prispieť k jej zveľaďovaniu či napredovaniu. A to môže v širšom kontexte tvoriť základ k vnímaniu potrieb pre celú krajinu.
Prostredníctvom webinára vám predstavíme metodiku a typy úloh, na predmete vlastiveda, ktorými je u žiakov možné dosiahnuť psychomotorický rozvoj v 3. a 4. ročníku ZŠ.
OBSAH ONLINE ŠKOLENIA 3
Poukážeme na súčasné vyučovanie vlastivedy na 1. stupni a potrebu zmeny zavedením nových prístupov pre rozvoj manuálnych zručností žiakov.
● Charakterizujeme predmet vlastiveda v 3. a v 4. ročníku. Poukážeme na hlavné schopnosti, ktoré by žiaci mali získať.
● Predstavíme si rôzne metódy a formy vo vlastivednom vzdelávaní zameraných na rozvoj psychomotorickej stránky osobnosti žiaka.
● Predstavíme si novú učebnicu a PZ vlastivedy pre tretiakov a štvrtákov.
● Ukážeme si rôzne typy úloh, ktoré môžu byť inšpiráciou na hodinách vlastivedy v oblasti získavania manuálnych zručností žiaka.
● Predstavíme spôsoby používania inovatívnych, kreatívnych a praktických úloh na hodinách vlastivedy, ktoré budú zamerané na rozvoj bádania, kritického myslenia, prácu s textom, čítania s porozumením, orientáciu v teréne...
Prihláste sa na všetky tri časti online školenia; len po absolvovaní všetkých troch získate certifikát o absolvovaní. Prihlášky na jednotlivé online školenia nájdete TU.
CENA:
0 EUR – všetky školenia sú bezplatné!
Trvanie online školení:
3 x 70 minút
Pre koho online školenia odporúčame:
Online školenia odporúčame pre učiteľov na 1. stupni ZŠ, učiteľov vlastivedy, asistentov učiteľa, riaditeľov škôl, animátorov mimoškolských aktivít a záujmových činností.
Školenie | Názov | Termín | Čas |
školenie 1 | Rozvoj kognície (vzdelávania) žiaka vo vlastivede | 20.9.2023 | 17:00 |
školenie 2 | Rozvoj emocionalizácie (prežívania) žiaka vo vlastivede | 26.9.2023 | 17:00 |
školenie 3 | Rozvoj psychomotoriky (manuálnych zručností) žiaka vo vlastivede | 4.10.2023 | 17:00 |
PaedDr. Jana Krížová, PhD.
Ukončila štúdium učiteľstva pre 1. stupeň ZŠ rozšírené o prírodno-vlastivedno-technické vzdelávanie na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Tu pokračovala ako interná doktorandka so zameraním na predškolskú a elementárnu pedagogiku. V roku 2007 získala certifikát z odborného kurzu pedagogiky, psychológie a sociálnej práce. V súčasnosti pôsobí na Základnej škole Sama Cambela v Slovenskej Ľupči ako učiteľka pre 1. stupeň. Spolupracuje s vydavateľstvom Raabe a EXPOL PEDAGOGIKA pri tvorbe titulov pre 1. stupeň ZŠ s prírodovedným zameraním.
Učebné publikácie VLASTIVEDA pre žiakov 3. ročníka základných škôl
VLASTIVEDA PRE 3. ROČNÍK ZŠ – UČEBNICA |
VLASTIVEDA PRE 3. ROČNÍK ZŠ – PRACOVNÝ ZOŠIT |
VLASTIVEDA PRE 3. ROČNÍK ZŠ – METODICKÁ PRÍRUČKA – |
Učebné publikácie VLASTIVEDA pre základné školy sú zostavené podľa požiadaviek Štátneho vzdelávacieho programu a aktuálne spracované. Zábavným spôsobom oboznamujú žiakov s učivom vlastivedy v treťom a štvrtom ročníku základnej školy.
Žiakov sprevádzajú v učebniciach postavičky – tretiaci Ema a Leo, ktorí v krátkych komiksových príbehoch v úvode témy zažívajú rôzne situácie, ale najmä spoznávajú svoju obec a okolitú krajinu.
Pomocou pútavých komiksov si žiaci rozvíjajú komunikačné zručnosti a úlohami, ktoré nabádajú k vyhľadávaniu informácií, k práci s textom, k vyjadrovaniu vlastných názorov, k tvorivej činnosti či k práci v skupine, si efektívne osvoja učivo. Učebnice majú ambíciu žiakov v učení motivovať a vzbudiť u nich záujem o učivo prostredníctvom úloh, v ktorých mnohokrát niečo vytvára, skúma, háda a objavuje. Obsahujú množstvo úloh podporujúcich zážitkové učenie a kritické myslenie.
Na učebnice nadväzujú pracovné zošity, ktoré obsahujú úlohy na opakovanie a upevňovanie učiva, úlohy podporujúce bádanie, pozorovanie okolia, skupinovú prácu alebo kreativitu. Takisto nabádajú žiakov k zisťovaniu a zaznamenávaniu rôznych údajov, skúmaniu či výrobe rôznych predmetov.
Učitelia majú k dispozícii aj metodické príručky, ktoré uľahčujú učiteľovi prípravu na hodinu aj samotný priebeh vyučovacej hodiny, keďže každá strana metodickej príručky obsahuje náhľad zodpovedajúcej strany učebnice a pracovného zošita spolu s príslušnými aktivitami pre žiakov.
PRIPRAVUJEME
UČEBNICA A PRACOVNÝ ZOŠIT VLASTIVEDA PRE 4. ROČNÍK
Viac informácií nájdete tu |
Nové na fóre
Dobrý deň,
keď mi prezradíte akú činnosť vykonáte, budem sa snažiť odpovedať.
Dobrý deň,
zamestnankyňu ste prijali od 1. 9. 2024. Akú započítanú prax ste jej uviedli na oznámení o výške a zložení funkčného platu k 31. 12 2023 ?
Dobrý deň,
priznám sa, že niektoré skratky neviem ani rozlúštiť. Ako vychovávateľka nespĺňa pedagogickú spôsobilosť pre vychovávateľov. Túto musí splniť v súlade s § 83...