Vzdelávanie a výchova
Ruskí školáci dostali lekciu o nevyhnutnosti ruskej invázie na Ukrajinu

Ruskí školáci boli vo štvrtok poučení o "nevyhnutnosti špeciálnej operácie" na Ukrajine.
Kremeľ uviedol, že školopovinné deti po celom Rusku mali virtuálnu lekciu o tom, "prečo je oslobodzovacia misia na Ukrajine nevyhnutnosťou". Informovali o tom televízia Sky News a spravodajský portál Newsweek.
"(Školákom) priblížime pozadie aktuálneho diania. Dozvedia sa o nebezpečenstve, ktoré pre našu krajinu predstavuje (Severoatlantická aliancia) NATO, prečo sa Rusko postavilo na ochranu civilistov v Doneckej a Luhanskej ľudovej republike, a (video im) pomôže aj zistiť, ako rozlíšiť pravdu v obrovskom prúde informácií, fotografií a videí, ktoré dnes zaplavujú internet," uviedlo ešte v stredu ruské ministerstvo školstva, ktoré oznámilo, že video sa bude premietať v školách vo štvrtok o 12.00 h moskovského času (10.00 h SEČ).
Virtuálna lekcia je verejne dostupná na sociálnej sieti VKontakte. Video malo vo štvrtok napoludnie vyše milión zhliadnutí.
Zdroj: dnes24.sk
Chcete si prečítať článok až do konca?
Prosím prihláste sa alebo zaregistrujte pre získanie benefitov Školského portálu
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.