Deti potrebujú pravidelný príjem živín a energie v niekoľkých dávkach
Rodičia by počas dňa nemali pri školákoch zabúdať ani na dostatok tekutín.
Deti potrebujú pravidelný príjem živín a energie v niekoľkých pravidelných dávkach pre dobrý rast a vývin, udržiavanie imunity a posilňovanie zdravia. Pre TASR to uviedla vedúca sekcie ochrany a podpory zdravia a špecializovaných činností Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR Jana Hamade.
"Správne energetické rozloženie stravy v rámci dňa je nasledovné: raňajky 20 percent, desiata desať percent, obed 35 percent, olovrant desať percent a večera 25 percent z celodenného príjmu energie a živín," priblížila odborníčka. Čo sa týka raňajok, desiatej a olovrantu, nie je v ich skladbe rozdiel medzi deťmi prvého a druhého stupňa.
Zdravé raňajky by podľa Hamade mali pozostávať napríklad z pečiva s maslom, plátkom syra alebo kvalitnej šunky a kúska zeleniny, prípadne pečiva s nátierkou (reďkovková, kalerábová so žeruchou, šunková pena). "Vhodnými raňajkami sú aj nesladené cereálie s mliekom alebo bielym jogurtom alebo miska šľahaného tvarohu s čerstvým ovocím či lekvárom, prípadne pečivo s ovocným jogurtom," uviedla odborníčka.
Zdroj: skolske.sk
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre