Gröhling: Toto obdobie bolo pre mladých náročné. Zameriame sa na psychologickú pomoc

14.06.2021
Škola a rodina

Kľúčová pomoc pre mladých je nielen v online prostredí, ale aj pri osobnom kontakte.

To je cieľom plánu z dielne rezortu školstva, ktorého súčasťou je aj zmena poradenského systému, posilnenie inkluzívnych tímov a profesie školského psychológa. Vzniknúť by tiež mali takzvané inkluzívne ohniská.

Uplynulé obdobie predstavovalo veľkú záťaž na psychiku mladých ľudí. Aj preto sa rezort školstva zameria podporu oblasti psychologickej pomoci. „Zo strany štátu existujú v tomto smere dve roviny pomoci. Jedna z nich bude finančná – budeme sa snažiť podporovať takéto inštitúcie, aby robili túto skutočne zmysluplnú činnosť pomocou rôznych výziev. Tá druhá rovina pomoci je legislatívna. Po prvýkrát budeme do zákonov zavádzať pojem inklúzia a inkluzívne témy a, samozrejme, pripravujeme aj veľkú reformu poradní, ktorá bude výrazným spôsobom podporovať celú oblasť tejto problematiky,“ približuje minister školstva Branislav Gröhling.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte