Škola a rodina
Lepšiu angličtinu majú v krajinách, ktoré nedabujú televízne relácie a využívajú titulky

Ľudia majú lepšiu angličtinu v krajinách, ktoré nedabujú televízne relácie a vysielajú ich v pôvodnom anglickom znení s titulkami.
Vyplýva to zo štúdie, ktorá vyšla nedávno v časopise Journal of Economic Behavior & Organization.
Autori článku porovnali krajiny ako Holandsko a Rakúsko, ktoré majú dlhodobo podobné výdaje na školstvo, a zistili, že v angličtine dokáže komunikovať až 87 percent Holanďanov, zatiaľ čo Rakúšanov zhruba polovica. Vyplýva to z európskeho prieskumu z roku 2006.
Keď vedci spravili podobné porovnanie medzi Portugalskom a Španielskom, ukázalo sa, že v teste TOEFL (Test of English as a Foreign Language, test z angličtiny ako zahraničného jazyka) sú Portugalci zo 135 krajín na desiatej priečke, zatiaľ čo Španieli na dvadsiatej ôsmej.
Oba prípady spája to, že v krajinách s lepšou znalosťou angličtiny – ako je spomínané Holandsko a Portugalsko – sa televízne relácie z angličtiny nedabujú a prevažujú v nich filmy a seriály s titulkami.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Prosím prihláste sa alebo zaregistrujte pre získanie benefitov Školského portálu
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.