Správa registratúry v školských jedálňach: Robím to správne? (2. časť)

Možné spôsoby využitia registratúry a jednotlivé úkony v rámci prípravy a realizácie vyraďovacieho konania musia byť vypracované v súlade so zákonom č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

 

Ktoré postupy sú dôležité?

  1. Prijímanie podnetov, zásielok
  2. Triedenie
  3. Označovanie
  4. Evidencia

 

Prijímanie podnetov a zásielok

Školská jedáleň prijíma elektronické zásielky prostredníctvom elektronickej schránky školy, elektronickej podateľne školy, ktorej je súčasťou. Tento postup upravuje osobitný predpis.

 

Neelektronické zásielky prijíma spravidla poverený zamestnanec, potvrdí prijatie zásielky odtlačkom prezentačnej pečiatky na kópii záznamu alebo na osobitnom lístku s dátumom prevzatia, skontroluje správnosť adresy, počet prijatých zásielok podľa evidencie na súpiske pošty a neporušenosť obalov zásielok. Omylom doručené zásielky vráti pošte alebo doručiteľovi, prípadne ich vráti priamo adresátovi; iné nedostatky reklamuje na pošte.

 

Triedenie zásielok

Výkon triedenia zabezpečuje poverený zamestnanec (spravidla účtovník/ekonóm školy), a to na:

  • zásielku, ktorú otvorí a zaeviduje, podľa obsahu pridelí určenému zamestnancovi,
  • zásielku, ktorá sa neotvára, napr. zásielka elektronickou poštou alebo určená priamo adresátovi.

 

Súkromné zásielky s uvedením mena zamestnanca pred názvom školskej jedálne (ani v elektronickej podobe) sa neotvárajú.

 

Otváranie všetkých zásielok, s výnimkou súkromných zásielok, vykonáva riaditeľ školy alebo ním poverený zamestnanec.

Autor: Ing. Silvia Tokárová

Viac si môžete prečítať v časopise Škola a stravovanie, číslo 9/2022, kde nájdete aj prílohy, resp. vzory k problematike. (Prvú časť článku nájdete v predošlom čísle, 8/2022.)

 

Zdroj: raabe.sk