Dobrý deň,
na základe platnej legislatívy môže škola zvoliť vlastnú organizáciu vzdelávania žiakov so zdravotným znevýhodnením, vývinovými poruchami učenia a žiakov s mentálnym postihnutím, ktorí sú zaradení na vyučovanie do bežnej triedy.
Špecifické predmety, ktoré sú povinné, môžu byť vyučované individuálne učiteľom, alebo školským špeciálnym pedagógom (ten vykonáva tiež poradenstvo, konzultácie, pripravuje podklady pre odbor. zamestnancov poradenských zariadení).
Prosím o usmernenie pri platovom zatriedení uvedených zamestnancov:
1/ Učiteľ - ukončené vysokošk. vzdelanie II. stupňa v študijnom programe špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých - bez praxe - začínajúci učiteľ zaradený do adaptačného vzdelávania 9 PT? Tým, že nebude vyučovať v špeciálnej triede, ale len individuálne pracovná trieda 1? Po ukončení adaptačného 10 PT?
2/ Školský špeciálny pedagóg - ukončené učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ v r. 2007, rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky v r. 2007, v r. 2016 - získanie špeciálnopedag. spôsobilosti - vzdelávanie na doplnenie kvalifikačných predpokladov v štud. odbore špeciálna pedagogika v špecializácii Pedagogika detí s poruchami komunikácie, čím bola získala spôsobilosť na vyučovanie predmetom komunikačné zručnosti, individuálna logopedická starostlivosť, logopedické cvičenia , logopedická intervencia v triedach a školách pre žiakov so zdravotným znevýhodnením. Pedagog. prax od r. 2001.
Zaradenie 11 PT? pracovná trieda 2?
Vopred veľmi pekne ďakujem za Vašu odpoveď a usmernenie.
Učiteľ - začínajúci v 9. platovej triede, po ukončení adaptačného vzdelávania môže byť zaradený do kariérového stupňa samostatný učiteľ. Dôležité je, či má pedagogický smer špeciálnej pedagogiky, pretože neuvádzate, či ide o učiteľstvo alebo poradenstvo. V druhom prípade ide o školského špeciálneho pedagóga alebo o učiteľa v špeciálnej triede ? Ak je to učiteľ a aj do 30. 10. 2009 bol učiteľom a do tohto termínu získal 5 rokov pedagogickej praxe, mohla mu byť priznaná náhrada prvej kvalifikačnej skúšky. Jeho zaradenie je do kariérového stupňa učiteľ s prvou atestáciou zaradený do 11. platovej triedy, pracovná trieda dva, ak učí v špeciálnej triede.
Dobrý deň,
v prvom prípade ide o učiteľa, ktorý má pedagogický smer špeciálnej pedagogiky- učiteľstvo.
V druhom prípade všetko platí, len tak ako učiteľ v prvom prípade, tak ani špeciálny pedagóg nebude vyučovať v špeciálnej triede, lebo žiaci sú zradení do bežných tried. Vyučovanie bude individuálne - mimo bežnej triedy.
Bude to takto správne? Alebo, zaradenie bude iné?
Vopred ďakujem.