Vzdelávanie a výchova
Takmer polovica mládeže v Bratislavskom kraji nečíta knihy
Na výskume sa zúčastnilo 1515 žiakov 8. a 9. ročníka 16 základných škôl a 1. a 2. ročníka 22 stredných škôl v Bratislave, Pezinku, Senci, Malackách, Modre, Zohore a Kráľovej pri Senci. "Výsledky výskumu potvrdzujú význam rodinného prostredia pre rozvoj čítania dieťaťa, no zároveň jednoznačne ukazujú, že na základných a stredných školách absentuje koncepčná práca s knihou a informáciami vo vyučovacom procese," uviedla pre TASR Katarína Krapková z Úradu BSK.
Cieľom výskumu bolo odhaliť rezervy v aktivitách a službách knižníc smerom k mladej generácii. Vyhodnocovanie získaných informácií však poukázalo na potrebu širšej spoločenskej diskusie, pri ktorej by nemali chýbať knihovníci, pedagógovia, manažéri kultúry a školstva, ale ani široká verejnosť, dodala Krapková.
Zdroj: TASR