Prevádzka školy

Tri školy získali pomôcky na chémiu

Súťaž má nadchnúť mladých pre svet prírodných vied a ukázať im profesijné možnosti v tejto oblasti.

Tri slovenské školy, ktoré sa zúčastňujú na 11. projektovej súťaži Zväzu učiteľov chémie Rakúska (VCÖ) na tému S chémiou k energii, získali učebné pomôcky.
  
„Projektom chceme zvýšiť záujem žiakov o predmet chémia. Tento ročník súťaže sa koná v školách v Rakúsku, Nemecku, Slovensku a Maďarsku.
  
Zapojilo sa do nej vyše 200 škôl a vyše 16 000 študentov,“ povedal Ralf Becker, výkonný viceprezident a vedúci pracovnej skupiny Projektové súťaže VCÖ s tým, že súťaž má za cieľ nadchnúť mladých ľudí pre svet prírodných vied a ukázať im profesijné možnosti v tejto oblasti.

Na Slovensku prijalo účasť okrem Spojenej školy Tilgnerova v Bratislave aj Cirkevné gymnázium v Spišskej Novej Vsi a Základná škola Kežmarská v Košiciach.

„Každá škola dostala učebné pomôcky na vyučovanie chémie v hodnote 1000 eur. Boli to pomôcky ako termometer, sú tam prístroje na destilačnú aparatúru,“ komentovala Mária Siváková, vedúca oddelenia pre oblasti s prírodovedným zameraním zo Štátneho pedagogického ústavu.

Súčasťou projektových pomôcok, ktoré finančne podporil koncern Lanxess s úmyslom zlepšiť prírodovednotechnické vzdelávanie a ponuku výskumu na zúčastnených školách, sú ďalšie prístroje a látky na realizáciu pokusov. Molekulárne stavebnice, kahany, vyhrievacie telesá v tvare hríba s destilačným zariadením a modelové automobily s palivovým článkom na elektrolýzu z vody prostredníctvom fotovoltaiky a následným získaním energie vďaka reakcii vodíka s kyslíkom, prejdú po projektovej súťaži do vlastníctva škôl.

Ako povedala Siváková, žiaci majú o projektovú metódu výučby chémie veľký záujem. Je to však veľká záťaž pre učiteľa. „Všetko si musí skôr pripravovať mimo svojho pracovného času,“ vysvetlila s tým, že práca na projektoch v školských laboratóriách a odborných učebniach je napriek tomu najlepšou motiváciou žiakov k štúdiu chémie.

„Keď preniknú do projektu, potom už sami nútia učiteľa, aby projekt robili, aby na ňom pracovali a aby im zadával úlohy.“

Zdroj: SITA