Vzdelávanie a výchova

Učitelia sú nedostatočne pripravení na finančné vzdelávanie žiakov

Učitelia sú nedostatočne pripravení na finančné vzdelávanie žiakov
Učitelia majú nedostatočné vedomosti v problematike finančnej gramotnosti a sú slabo pripravení na vzdelávanie žiakov v oblasti financií. Vyplýva to z aktualizovanej správy o stave vzdelávania zameraného na podporu rozvoja finančnej gramotnosti, ktorú dnes vláda vzala na vedomie. Dokument informuje o aktivitách, ktoré sa uskutočnili v tejto oblasti vzdelávania v priebehu roka 2014.

Prieskum, ktorý uskutočnil Štátny pedagogický ústav v apríli 2014 na vzorke 481 učiteľov základných a stredných škôl, ukázal, že v problematike finančnej gramotnosti a finančného vzdelávania sa nevyzná 20,79 percenta učiteľov. Požadovanú úroveň vedomostí má len 9,36 percenta opýtaných učiteľov. Iba 1,66 percenta učiteľov sa v rámci svojho vysokoškolského štúdia pripravovalo v oblasti finančného vzdelávania. "Alarmujúce je zistenie z výskumu, že 69,85 percenta učiteľov sa k tejto problematike nepripravovalo v žiadnej forme vzdelávania ,"uvádza sa v správe.

Vzdelávanie pedagogických zamestnancov zamerané na podporu finančnej gramotnosti zabezpečuje napríklad Metodicko-pedagogické centrum. Od apríla 2 010 do augusta 2014 sa kontinuálneho vzdelávania pre oblasť finančnej gramotnosti zúčastnilo 3 512 pedagogických zamestnancov. "V budúcnosti Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR plánuje v spolupráci s relevantnými partnermi zvýšiť podporu kontinuálneho vzdelávania  učiteľov základných škôlstredných škôl v tejto oblasti,"uvádza sa v správe.

Dokument taktiež pripomína medzinárodnú štúdiu OECD PISA 2012, ktorej výsledky boli zverejnené minulý rok. V rámci štúdie sa okrem iného testovala finančná gramotnosť 15-ročných žiakov. Slovenskí žiaci dosiahli vo finančnej gramotnosti priemerný výkon na úrovni 470 bodov, ktorý je preukázateľne nižší ako priemerný výkon žiakov krajín OECD (500 bodov). Do štúdie sa zapojilo okrem Slovenska ďalších 17 krajín.

Zdroj: hlavnespravy.sk