Dobrý deň,
chcela by som ešte doplniť k zadanej otázke, ktorá sa týkala učiteľky informatiky, že jej týždenný rozsah priamej vyučovacej činnosti je 10 vyučovacích hodín informatiky. Vzťahuje sa na ňu povinnosť doplniť si kvalifikačný predpoklad podľa § 8 ods. 1 zákona č. 317/2009 ak má ukončené vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa na Technickej univerzite, Fakulta elektrotechniky a informatiky v študijnom odbore výpočtová technika a informatika, kde vykonala štátnu skúšku z predmetov Programovacie techniky a Architektúry počítačov a potom ukončený 2. stupeň vysokoškolského vzdelania na Dubnickom technologickom inštitúte v študijnom odbore učiteľstvo profesijných predmetov a praktickej prípravy, študijný program učiteľstvo ekonomických predmetov kde vykonala štátnu skúšku z predmetov Didaktika odborných predmetov, Makroekonómia a Mikroekonómia?
Čo sa týka praxe pracovala 1 rok ako lektorka informatiky a dva roky učiteľka na Strednej odbornej škole, kde absolvovala adaptačné vzdelávanie. Čiže nevieme aj to, či adaptačné vzdelávanie, ktoré absolvovala na strednej škole platí aj pre základnú školu a potom nevieme, či ju máme zaradiť do 9. platovej triedy ako začínajúcu alebo nekvalifikovanú učiteľku alebo do 10. platovej triedy ako kvalifikovanú učiteľku?
Za skorú odpoveď Vám vopred veľmi pekne ďakujeme.
St, 09/13/2017 - 15:37
#1
Učiteľka informatiky
Vaša učiteľka spĺňa kvalifikačné predpoklady na vyučovanie predmetu informatika a príbuzné predmety a ekonomické predmety. Adaptačné vzdelávanie už absolvovala, teda nie je začínajúca učiteľka a nemusí absolvovať ďalšie adaptačné vzdelávanie. Musí splniť aj kvalifikačnú požiadavku podľa § 7 ods. 3 zákona č. 317/2009 Z. z., ktorou je vyučovanie predmetov svojej aprobácie v rozsahu jednej polovice vyučovacej povinnosti zníženej o jednu hodinu. Ak pracuje na plný úväzok na základnej škole, musí učiť kvalifikovane 11 hodín, ak učí na strednej škole 10 hodín. Ak splní túto kvalifikačnú požiadavku, bude zaradená do 10. platovej triedy.