Prevádzka školy
V materských školách pribudne ďalších 52 asistentov učiteľov

"V rámci stratégie ministerstva školstva pri zvyšovaní vzdelávania rómskych detí vítame záujem materských škôl o daný projekt a zapojenie sa 2000 detí hneď na jeho začiatku. Za pozitívny vnímame aj fakt, že celkové počty pedagogických asistentov sa budú odvíjať od aktuálneho počtu žiakov a tried v konkrétnej materskej škole, čo znamená, že môže v rámci projektu pôsobiť až 170 pedagogických asistentov", hovorí o projekte Peter Pellegrini, Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR.
Národný projekt realizuje Metodicko-pedagogické centrum ako jedna z priamych organizácii patriacich pod Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR v spolupráci s Úradom splnomocnenca vlády pre rómske komunity.
Úlohou pedagogických asistentov je nielen napomáhať pedagogickému zboru pri práci so samotnými deťmi v materskej škole, ale zároveň prekonávať rôzne typy bariér (nielen jazykové), medzi rodičmi a materskou školou. Počas ich návštev v samotných rodinách rómskych komunít vysvetľujú rodičom, aké je dôležité pre ich dieťa predprimárne vzdelávanie, teda návšteva materskej školy a aký budú mať ich deti z toho prínos pred nástupom na povinnú školskú dochádzku. V niektorých lokalitách je potrebné deti učiť aj základným hygienickým a stravovacím návykom.
Aktivity projektu MRK2 oceňuje i Peter Pollák, splnomocnenec vlády SR pre rómske komunity: "Zvýšenie počtu asistentov učiteľa bude mať benefit pre samotný projekt, ale hlavne pre deti, ktorým sa bude môcť venovať viac asistentov. Samotní asistenti spĺňajú kvalifikačné predpoklady a zároveň ovládajú materinský jazyk detí pochádzajúcich s marginalizovaných rómskych komunít, čím pomáhajú preklenúť jazykovú bariéru medzi obomi stranami."
"Pre jedno až dvojtriedne materské školy ostáva jeden pedagogický asistent, materské školy s tromi až piatimi triedami získajú ešte jedného pedagogického asistenta, spolu tak bude mať škôlka dvoch asistentov. Šesť a viac triedne materské školy majú nárok na navýšenie o dvoch pedagogických asistentov, spolu tak bude mať škôlka troch asistentov", dopĺňa k projektu manažér Peter Jarošinec. Cieľom projektu "Inkluzívny model vzdelávania na predprimárnom stupni školskej sústavy", je dosiahnuť začlenenie čo najvyššieho počtu detí z rómskych komunít do materských škôl a zapojením rodičov zlepšiť ich pripravenosť na primárny stupeň vzdelávania. Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie a realizuje sa od 1. februára 2013 do novembra 2015. Zapojené sú materské školy, ktoré majú deti pochádzajúce z marginalizovaných rómskych komunít resp. sú umiestnené v lokalite/obci, v ktorej žijú príslušníci z marginalizovaných rómskych komunít.
Zdroj: SITA
Štítky: ministerstvo školstva