Výzva na zapojenie sa do národného projektu POP 3 – školský digitálny koordinátor

Výzva je určená pre  základné a stredné školy, ktoré do projektu zatiaľ nie sú zapojené, pre školy, ktoré sú zapojené v projekte a nemajú obsadenú žiadnu pozíciu ŠDK a pre školy, ktoré sú zapojené v projekte a majú záujem o prehodnotenie počtu obsadených pozícií ŠDK1 a je otvorená do 13.5.2025

Školy  oprávnené na zapojenie sa do projektu:

Škola musí byť zaradená do Siete škôl a školských zariadení SR, a zároveň nesmie byť financovaná prevažne zo súkromných zdrojov, t. j. súkromné zdroje financovania nepredstavujú 50% a viac.

Do projektu sa môžu zapojiť:

základné školy podľa § 29 školského zákona,

stredné školy podľa § 32 písm. a) až e) školského zákona.

 

Upozornenie: špeciálne školy podľa § 94 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) nie sú v rámci výzvy oprávnené, t. j. výzva sa na nich nevzťahuje.


Aktuálne otvorená pozícia v projekte: Školský digitálny koordinátor (ďalej len „ŠDK”)


Kvalifikačné predpoklady pre pozíciu ŠDK:

Každá pozícia školského digitálneho koordinátora musí byť obsadená zamestnancom, ktorý spĺňa kvalifikačné predpoklady v súlade s zákonom č. 138/2019 o pedagogických a odborných zamestnancoch, v zmysle vyhlášky – Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 173/2023 Z. z. o kvalifikačných predpokladoch pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov a ďalšou príslušnou legislatívou.

Zamestnanec na pozícii školského digitálneho koordinátora je povinný do roka od nástupu na pozíciu predložiť potvrdenie o absolvovaní akreditovaného vzdelávania (akceptujeme aj vzdelávanie realizované v rámci pôsobenia na pozícii školského digitálneho koordinátora v projektoch financovaných zo zdrojov EÚ). 


Zoznam akceptovaných akreditovaných vzdelávaní (počas realizácie projektu môžu byť odsúhlasené aj iné vzdelávania): 

inovačné vzdelávanie (min. 50 hod.) – „Transformácia vzdelávania a školy pre digitálnu dobu“ (poskytovateľ Univerzita Pavla Jozefa Šafárika),

inovačné vzdelávanie (min. 50 hod.) – „Digitálna transformácia vzdelávania a školy“ (poskytovateľ Univerzita Pavla Jozefa Šafárika),

inovačné vzdelávanie (min. 50 hod.) –„Program koordinátorov digitálnych kompetencií (PKDK)“ (poskytovateľ JA Slovensko).

 

Veľkosť úväzkov:

Na základe rozhodnutia Ministerstva školstva, výskumu vývoja a mládeže SR sumár všetkých úväzkov školského digitálneho koordinátora nemôže presiahnuť 125 % plného úväzku. V rámci pridelených úväzkov, resp. kombinácie úväzkov,  môže vyučovať nasledovný počet hodín:

  • 25 % úväzok ŠDK – max. 18 hodín vyučovania
  • 50 % úväzok ŠDK – max. 15 hodín vyučovania
  • 75 % úväzok ŠDK – max. 11 hodín vyučovania
  • 100 % úväzok ŠDK – max. 5 hodín vyučovania

Do celkového sumáru úväzku 125% sa nezarátava práca vykonávaná počas dní pracovného pokoja, štátnych sviatkov a čerpania dovolenky ŠDK.


Veľkosť úväzku na pozíciu (platí pre všetky pozície) je možné stanoviť len na úrovni 25 %, 50 %, 75 % a 100%. Schválený úväzok na pozíciu  je možné rozdeliť aj medzi viacerých pedagogických zamestnancov nasledovne:

  • 25 % – nie je možné deliť,
  • 50 % – je možné rozdeliť na 25 % + 25 %,
  • 75 % – je možné rozdeliť na 50 % + 25 %,
  • 100 % – je možné deliť na 50 % + 50 %,
  • 150 % – je možné deliť na 100 % + 50 % alebo 50 % + 50 % + 50 %,
  • 200 % – je možné deliť na 100 % + 100 % alebo 100 % + 50 % + 50 % alebo 50 % + 50 % + 50 % + 50 %.

 

Náplň práce

Úlohou školského digitálneho koordinátora je koordinovať informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom digitálnych technológií s cieľom podporiť transformáciu vzdelávania a školy pre 21. storočie, resp. digitálnu budúcnosť.

Náplňou práce školského digitálneho koordinátora nie je to isté ako to, čo tvorí náplň správcu siete IKT.


V zmysle zákona č. 138/2019 Z. z. má školský digitálny koordinátor zabezpečovať:

  • poradenstvo a odbornú pomoc v oblasti zavádzania nových digitálnych metód do vzdelávania,
  • spätnú väzbu pedagogickým zamestnancom školy v uplatňovaní a využívaní digitálnych metód a foriem výchovy a vzdelávania a digitálnych prostriedkov využívaných vo výchove a vzdelávaní,
  • vzdelávanie v oblasti využívania digitálneho obsahu alebo foriem práce s digitálnym obsahom,
  • digitálny materiál k vzdelávacím štandardom vyučovacích predmetov alebo vzdelávacích oblastí,
  • pravidelnú informovanosť o možnostiach využívania digitálnych technológií vo výchove a vzdelávaní a možnostiach zabezpečenia kybernetickej bezpečnosti,
  • poradenstvo v rámci digitálnych technológií,
  • administráciu online testovaní,
  • dostupnosť externých vzdelávacích zdrojov.

 

Financovanie nákladov pozície

V rámci jednotkového nákladu (ďalej aj „JN“) budú podporované novovytvorené pracovné miesta v školách a/alebo sa zachovajú existujúce pracovné miesta podporené z ESF cez OPĽZ v programovom období 2014 -2020.

  • Jednotkový náklad je 2 572,00 EUR /mesačne/pracovné miesto ŠDK.
  • Jednotkový náklad je tvorený personálnymi výdavkami (hrubá mesačná mzda; odvody zamestnávateľa).
  • Výška sa môže meniť na základe legislatívy.

 

Podmienky financovania a podpory pozície ŠDK musia byť v súlade s aktuálne platným  Zjednodušeným vykazovaním výdavkov pre obdobie 2021 – 2027.

V prípade, ak zamestnanec  bude na pozícii pracovať menej ako mesiac (napr. nástup do pracovného pomeru počas mesiaca), jednotkový náklad na túto pozíciu bude alikvotne prepočítaný. Jednotkový náklad bude alikvotne prepočítaný aj v prípade, ak bude zamestnanec pracovať na pozícii na kratší pracovný pomer (napr. 50% pracovný pomer).


Dĺžka realizácie aktivít

Financovanie pozície ŠDK je zabezpečené z národného projektu do konca augusta 2026.


Spôsob prihlasovania sa

Školy sa budú prihlasovať do projektu prostredníctvom elektronického prihlasovacieho formulára zverejneného na stránke NIVaM.


Vyhodnocovanie výzvy

Po ukončený výzvy a spracovaní prihlášok, MŠVVaM SR realizuje vyhodnotenie výzvy , na základe ktorej  pridelí  úväzky ŠDK jednotlivým školám podľa kľúčovania.

Pri vyhodnocovaní žiadostí budú uprednostnené školy s čo najväčším počtom žiakov a školy, ktoré sú k 1.9.2025 súčasťou spájania sa do väčších celkov, napr. spojených škôl.


Zdroj: NIVAM


Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Prosím    prihláste sa   alebo   zaregistrujte   pre získanie benefitov Školského portálu


Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.