Vzdelávanie a výchova
B. Gröhling si myslí, že koronakríza zmení školstvo trvalejšie

Minister potvrdil, že v priebehu budúceho týždňa predstavia usmernenie zamerané na zredukovanie učiva do konca školského roka.
Koronakríza by mohla zmeniť slovenské školstvo trvalejšie, myslí si minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS). V diskusnej relácii RTVS Sobotné dialógy uviedol, že niektoré opatrenia, ktoré už priniesli, by mohli byť dlhodobejšie. Poukázal napríklad na možnosť slovného hodnotenia žiakov.
Minister potvrdil, že počas budúceho týždňa predstavia usmernenie zamerané na zredukovanie učiva do konca školského roka. "Momentálne budeme vymedzovať hlavné vzdelávacie oblasti, kde by mali byť v prvom rade jazyk, komunikácia, matematika, človek a spoločnosť a človek a príroda. Na druhej strane to budú doplnkové vzdelávacie aktivity," poznamenal minister školstva. Ako doplnil, pre prvé štyri ročníky základných škôl sa odporúča počas jedného dňa kombinovať dve hlavné vzdelávacie oblasti, vo vyšších ročníkoch by to mala byť podľa jeho slov len jedna oblasť.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Prosím prihláste sa alebo zaregistrujte pre získanie benefitov Školského portálu
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.