Vzdelávanie a výchova

Deti nevidia v priestore

Deti nevidia v priestore
Na druhom stupni tvorí geometria tretinu hodín z matematiky. Žiaci ju aj tak nevedia. Geometria nie je obľúbená u žiakov, ale ani u učiteľov. Takto si slabé vedomosti detí z geometrie vysvetľuje ministerstvo školstva.

„Geometria je najslabšou oblasťou vo vyučovaní matematiky. Žiaci majú problém s priestorovou predstavivosťou, čo potvrdili viaceré analýzy,“ uviedla hovorkyňa ministerstva Miriam Žiaková.

Menej geometrie, viac počítania
Riaditeľ Gymnázia na ulici Ladislava Sáru v Bratislave Pavel Sadloň jej dáva za pravdu, že deviataci chodia na stredné školy bez potrebných vedomostí. „Geometria v posledných rokoch vo vyučovaní ustúpila. Preberá sa veľmi veľa príkladov.“
  
Priestorová predstavivosť je pritom podľa Sadloňa veľmi dôležitá pre normálne fungovanie v živote. „Napríklad v doprave, keď si človek nevie predstaviť dôsledky blízkosti dvoch vozidiel.“ Učia spoznávať tvary
  
Geometria na prvom stupni základných škôl tvorí 16 percent a na druhom vyše 34 percent všetkých vyučovacích hodín.
  
„Geometria nikdy nebola obľúbená najmä u učiteľov 1. stupňa,“ tvrdí ministerstvo. V reformných ročníkoch preto urobilo viaceré zmeny. Na prvom stupni sa deti učia poznávať geometrické útvary, na druhom napríklad spôsoby zobrazovania.

Zdroj: SITA (SME)

Štítky: ministerstvo školstva