Vzdelávanie a výchova

Mali dve minúty na každú úlohu

Mali dve minúty na každú úlohu
Učitelia a žiaci boli náročnosťou zaskočení. Zľakli sa dlhých zadaní.

Učiteľka matematiky zo Základnej školy na Nevädzovej ulici v Bratislave Elena Javorská hovorí, že test bol tento rok veľmi ťažký. „Deviatakov pripravujem už od roku 2006, ale tento bol zatiaľ najnáročnejší. Nechápem, kto to vôbec zostavuje. “

 
Ťažkosti s geometriou by Javorská neočakávala. „Skôr sa deti boja slovných úloh. Ak má niektorá zadanie na tri riadky, zľaknú sa, že je ťažká, hoci riešenie je jednoduché.“ Na počítanie mali podľa nej málo času. Celý test museli stihnúť za 60 minút.
  
Deviatačka Katarína Barjaková je jednotkárka, problémové úlohy preskočila. „Test som napísala na 80 percent, podľa mňa bol pre deviatakov priťažký.“ Doma ho dala vyrátať sestre, ktorá je gymnazistka a tiež jej to nešlo ľahko.
  
Otázky podľa Pauly Koršňákovej z evalvačnej inštitúcie v Holandsku patria k požadovanému základu z matematiky na úrovni druhého stupňa. A to aj v prípade úloh 6., 7. a 14., ktoré nedokázali riešiť.  „Pri šestke a sedmičke sa žiaci zrejme zľakli grafických náčrtov,“ myslí si Koršňáková. Pri problémovej slovnej úlohe sa podľa nej nechali zlákať ponúkanými možnosťami a nezapísali si potrebné informácie zo zadania. Ministerstvo školstva odkazuje, že príklady boli vhodné.

Zdroj: SITA (SME)