Vzdelávanie a výchova

Osobnostný a sociálny rozvoj pre 1. stupeň ZŠ

Zdokonaľte sa v ovládaní spôsobov učenia, metód a praktických postupov charakteristických pre oblasť osobnostného a sociálneho rozvoja u dieťaťa mladšieho školského veku tak, že deti dokážu získané schopnosti aplikovať v sociálnych skupinách, v ktorých žijú (v rodine, v triede, v škole, medzi kamarátmi a pod.).
Garant: doc. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD. Cieľ: Dosiahnuť schopnosť didakticky projektovať prierezovú tému Osobnostný a sociálny rozvoj u detí mladšieho školského veku (1. stupeň ZŠ) a implementovať ju do školského vzdelávacieho programu s cieľom rozvíjať intrapersonálne a interpersonálne kompetencie žiakov primárneho vzdelávania. Určené pre: učiteľov 1. stupňa ZŠ (učiteľ pre primárne vzdelávanie) Druh a forma: aktualizačné vzdelávanie, prezenčná Rozsah: 30 hodín Metóda: interaktívne zážitkové vyučovanie Obsah programu: 1. Prierezové témy v Štátnom vzdelávacom programe 1.1 Charakteristika prierezových tém           Dopravná výchova - výchova k bezpečnosti v cestnej premávke           Osobnostný a sociálny rozvoj           Environmentálna výchova           Mediálna výchova           Multikultúrna výchova           Ochrana života a zdravia           Tvorba projektu a prezentačné zručnosti 1.2 Význam prierezových tém v primárnom vzdelávaní 1.3 Spôsoby implementácie do školského vzdelávacieho programu 2.  Osobnostný a sociálny rozvoj 2.1  Rozvíjanie osobnostného a sociálneho potenciálu žiakov mladšieho veku, napomáhanie ich ľudskej        dôstojnosti ako základu pre plnohodnotný a zodpovedný život. 2.2  Procesuálna kultivácia dobra prostredníctvom rozvíjania:        Otvorená komunikácia (kľúč k rozvíjaniu intrapersonálnych a interpersonálnych kompetencií)             Rozvíjanie komunikačných a argumentačných zručností.             Komunikácia so sebou a s inými ľuďmi (porozumieť sebe a rozumieť iným ľuďom).             Prezentácia seba a svojej práce.             Workshopy - inovatívne formy a metódy rozvíjajúce komunikačné kompetencie (zamerané na primárny             stupeň vzdelávania) 2.2.1 Intrapersonálne kompetencie             Teórie osobnostného vývinu dieťaťa (Erikson, Piaget, Kohlberg)             Sebapoznávanie (poznanie svojich slabých a silných stránok)             Rozvoj sebaúcty (vlastná identita, jedinečnosť a neopakovateľnosť)             Rozvoj sebadôvery             Schopnosť sebareflexie             Sebaovládanie a zodpovednosť za svoje konanie             Workshopy - inovatívne formy a metódy rozvíjajúce intrapersonálne kompetencie (zamerané na primárny             stupeň vzdelávania) 2.2.2 Interpersonálne kompetencie            Otvorená komunikácia a schopnosť argumentácie            Poznanie a vcítenie sa do sveta iných (empatia)            Asertivita a asertívne správanie (odolávanie manipulácii)            Ľudské práva a práva dieťaťa            Rešpekt a úcta k iným ľuďom, prijatie iných            Schopnosť solidarity voči iným            Riešenie problémových situácií v medziľudských vzťahoch - zodpovednosť            Workshopy - inovatívne formy a metódy rozvíjajúce interpersonálne kompetencie (zamerané na primárny            stupeň vzdelávania) V prípade záujmu o školenie nás kontaktujte na: akademia@raabe.sk.